کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سفر "استارشیپ" از تگزاس به هاوایی

25 ارديبهشت 1400 ساعت 17:13


گروه علمی: اسپس‌ایکس(SpaceX) در حال آماده‌سازی استارشیپ(Starship) برای اولین پرواز خود در مدار است.

به گزارش ایسنا، براساس مدارکی که در کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده آمریکا(FCC) ثبت شده و توسط پایگاه "ورج" گزارش شده است، شرکت اسپیس‌ایکس قصد دارد نمونه‌ی اولیه فضاپیمای استارشیپ را از تاسیسات خود در نزدیکی بوکاچیکا، تگزاس به مدار پرتاب کند تا سفر بدون سرنشین خود در مدار را به انجام برساند و در نزدیکی جزایر هاوایی در آب فرود بیاید.

زمان این پرتاب هنوز اعلام نشده است اما ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس‌ایکس امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۱ استارشیپ را به مدار بفرستد. استارشیپ از دو بخش تشکیل شده که هر دوی آن‌ها چندبار مصرف هستند. یک بخش آن فضاپیمای استارشیپ است و بخش دیگر موشک سوپرهوی(Super Heavy)
در این ماموریت، اسپیس‌ایکس قصد دارد بخش اول یعنی موشک سوپرهوی را شش دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگرداند اما این موشک در محل پرتاب خود فرود نخواهد آمد بلکه در آب‌های خلیج مکزیک در فاصله‌ی ۳۲ کیلومتری از ساحل تگزاس جنوبی فرود خواهد آمد.

استارشیپ در همین حال در مدار خواهد چرخید و در نهایت در فاصله‌ی تقریبا صد کیلومتری از شمال غرب ساحل کائوآئی(Kauai)، در اقیانوس آرام فرود می‌آید.اسپیس‌ایکس می‌خواهد تا جای ممکن از این پرواز اطلاعات کسب کند تا در مورد نحوه‌ی بازگشت استارشیپ به جو بیشتر بدانند. این اطلاعات به آن‌ها در طراحی فضاپیماهای بهتر کمک می‌کند.

اسپیس‌ایکس با آنچه که از هر پرتاب می‌آموزد به سرعت در حال توسعه‌ی طراحی استارشیپ‌های خود است.
اسپیس‌ایکس قصد دارد انسان‌ها و محموله‌ها را به وسیله‌ی فضاپیمای استارشیپ به ماه، مریخ و سایر سیارات بفرستد. به گفته‌ی ایلان ماسک اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود تا سال ۲۰۲۳ استارشیپ عملیاتی می‌شود اگرچه این برنامه بلندپروازانه است.


کد مطلب: 272148

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272148/سفر-استارشیپ-تگزاس-هاوایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir