به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۲۷۲۱۵۹

اصول مهم دکوراسیون داخلی

گروه کسب و کار: زیبایی و جذابیت محیط محل کار و خانه بر روی رفتار و آرامش ما تاثیر مستقیمی دارد. زمانی که در محیط کار خود با نمای مناسب و هماهنگی از اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون روبرو شوید، بصورت غیر ارادی بر روی عملکرد بهتر و ارتباط موثرتر شما با سایرین تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
همین موضوع در محیط خانه نیز صدق می‌کند. بصورت کلی دکوراسیون داخلی از دو بخش اساسی تشکیل شده است. کفپوش و دیوارپوش این دو مورد می‌باشند. هر دوی آنها از انواع بسیار متنوعی تشکیل می‌شوند. متناسب با شرایط محیط، هماهنگی با سایر لوازم و سلیقه شخصی از جمله مواردی است که در انتخاب هر یک تاثیر گذار می‌باشد. برای مثال از کفپوش‌های می‌توان به پارکت لمینت و دیوارپوش‌ها نیز به انواع کاغذهای دیواری اشاره کرد.
 
انواع مختلف کفپوش‌ها
در بخش قبلی به یک مورد بسیار پرکاربرد و جذاب اشاره شد. کفپوش‌های لمینیت از پر استفاده ترین نمونه‌های موجود در بازار می‌باشند. جنس آنها از مواد hdf است. در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند که طرح‌های به شکل چوب آنها از محبوبیت بالایی برخوردار است. در واقع این کفپوش‌ها نوع مصنوعی و ساخته شده پارکت‌های چوب طبیعی هستند. قیمت به مراتب کمتر نسبت به پارکت چوبی دارند. براحتی و زمان بسیار کمی نصب می‌شوند. به علت نوع ساخت بدنه آنها و قرارگیری بخشی به نام کلیک، هر دو تایل لمینت در کنار هم چفت خواهند شد و دیگر هیچ نیازی به استفاده از چسب و یا میخ برای محکم کردن وجود نخواهد داشت. تنها یک فوم مخصوص جهت هموار سازی زمین در زیر این کفپوش قرار میگیرد تا به هنگام را رفتن صدای جهت برخورد آنها با زمین تولید نشود.

انواع کفپوش

لمینیت‌ها براحتی قابلیت نظافت کردن را دارا می‌باشند و برعکس پارکت‌های چوبی با برخورد آب و رطوبت به سطح آنها دچار انبساط نخواهند شد و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات وارده نیز دارند. به دلیل تنوع بی نظیر آنها در طرح و رنگ، سبب شده است تا بتوان در محیط‌های کلاسیک و همینطور مدرن از آنها استفاده کرد. محل‌های پر تردد مثل فروشگاه‌ها، ادارات، بانک‌ها و مراکز خرید همینطور واحد‌های مسکونی گزینه ای ایده آل جهت استفاده از این مدل می‌باشند.
 
کفپوش‌های جنس pvc
همانطور که پیش تر اشاره شد، کفپوش‌ها از انواع بسیار مختلفی تشکیل شده اند. مدل دیگی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، کفپوش پی وی سی می‌باشد. این کفپوش از مواد درجه یک pvc ساخته شده است. در دو مدل رولی و تایلی تولید می‌شود که امروزه مدل‌های تایل و قطعه ای بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. طرح‌های مشابه چوب طبیعی از محبوبیت بسیاری برخوردار است. از مزایای این مدل کفپوش می‌توان به مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و رطوبت اشاره کرد. در مکان‌هایی که نیز به شست و شوی مداوم و استفاده از آب می‌باشد، مدل pvc نسبت به لمینیت‌ها مناسب تر می‌باشند. برای نصب نیاز به هموار سازی زمین و استفاده از چسب مخصوص برای اتصال تایل‌ها می‌باشد.
با توجه به نوع محیط و شرایط استفاده، می‌توان یکی از دو نوع کفپوش محبوب لمینیت و pvc را استفاده کرد. هر دوی آنها براحتی با محیط دکوراسیون و وسایل موجود هماهنگ خواهند شد و نگرانی از این جهت نخواهید داشت. فقط در هنگام خرید می‌بایست به رنگ مورد نظر، میزان مقاومت سایشی لمینیت و ضخامت کفپوش‌های جنس pvc توجه کنید.
 
انواع مختلف دیوارپوش‌ها
کاغذهای دیواری جز محبوب ترین و پر استفاده ترین مدل‌های دیوارپوش می‌باشند. هیچ عددی درباره تعداد رنگ و طرح‌های کاغذدیواری وجود ندارد. در واقع کاغذ دیواری هیچ گونه محدودیتی از این زمینه نخواهد داشت. مدل‌های مناسب اتاق خواب، اتاق کودکان، سالن پذیرایی، دفاتر و شرکت‌ها و... برای هر نوع سلیقه و هر محیطی، کاغذدیواری مناسب آن نیز وجود دارد. اما موضوع اصلی به قیمت آنها مربوط خواهد شد. با توجه به تولید داخل و خارج، همینطور کشور خارجی سازنده و اعتبار شرکت، نوع طرح و کیفیت ساخت، قیمت کاغذهای دیواری تعیین خواهد شد.
اما شاید سلیقه شما با کاغذدیواری همخوانی نداشته باشد و یا محیط مورد نظر با این نوع دیوارپوش مناسب نباشد. اینجاست که انتخاب دیوارپوش‌های طرح چوب گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود. از بهترین این نوع محصولات می‌توان به دیوارپوش ام دی اف اشاره کرد. این مدل برای مکان‌های رسمی مثل ادارات و بانک‌ها، بیمارستان‌ها و لابی هتل‌ها بسیار مناسب می‌باشد. طرح و رنگ چوبی آنها سبب گرم تر شدن محیط و حس آرامش بیشتر برای هر یک از افراد خواهد شد. براحتی قابل نصب می‌باشند و برای مکان‌های مدرن و کلاسیک بسیار مناسب هستند.

 دکوراسیون داخلی 

اکباتان دیزاین پیشرو در دکوراسیون داخلی
اکباتان دیزاین با 30 سال سابقه در زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان، آماده پذیرش انواع سفارشات و ارسال به تمام نقاط کشور می‌باشد. آسایش و رفاه مشتریان هدف اول اکباتان دیزاین به حساب می‌آید. برای سفارش و اطلاع از جزئیات محصولات می‌توانید با شماره 88519238-021 تماس بگیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها