به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۲۷۲۲۷۶

جهان در آستانه یک فاجعه کرونایی

جهان در آستانه یک فاجعه کرونایی
گروه جامعه:  مینو محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد آخرین وضعیت واکسن کرونا بیان داشت: واکسن به صورت کم کم وارد کشور می شود. وی در مورد مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه ایران خیلی دیر برای خرید واکسن کرونا اقدام کرده است، افزود: بنده هیچ وقت این موضوع را مطرح نکردم. واکسن در دنیا از همان ابتدا هم کم بود و اگر کشوری واکسن رزرو نمی کرد و بابت آن پول نمی داد، به آن کشور واکسن داده نمی شد.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: کشورهای که واکسن داشتند و ما می توانستیم از آنها واکسن بخریم با توجه به این موضوع که تقاضا بسیار زیاد بود، دنیا با کمبود واکسن رو به رو شد.محرز گفت: احتمال دارد که واکسن روی سوش جهش‌ یافته هندی هم موثر نباشد به همین دلیل نمی توان گفت کمبود واکسن در دنیا وجود ندارد.

وی در مورد واکسن ایرانی اظهار کرد: از دی ماه فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن ایران برکت آغاز شد و فاز سوم آن نیز به زودی آغاز می شود. از این سرعت بیشتر نمی‌توانستیم کار کنیم.متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری بیان کرد: در گذشته مجبور بودیم از دیگر کشورها واکسن تهیه کنیم که تعداد آنها هم بسیار کم بود اما خوشبختانه تولید واکسن در کشور خودمان به خوبی رو به افزایش است.

محرز تصریح کرد: مشکل کشور از اول موضوع واکسن نبوده بلکه مشکل اقدامات پیشگیرانه، نظارت و انجام پروتکل‌ها بوده است. اگر مانع از انتشار ویروس به خصوص هندی در کشور نشویم، شاهد کشتار دست جمعی خواهیم بود چراکه این ویروس بسیار فاجعه بار است.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها