کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرونادر بیماران مبتلا بهHIVبسیار کُشنده است

26 ارديبهشت 1400 ساعت 12:08


گروه علمی: تحقیق جدید نشان می دهد ابتلا به ایدز یا ویروس HIV ریسک ابتلا به کووید۱۹ و مرگ ناشی از آن را افزایش می دهد. در این مطالعه، محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا داده‌های ۲۲ مطالعه قبلی شامل ۲۱ میلیون شرکت کننده را از آمریکای شمالی، آفریقا، اروپا و آسیا بررسی کردند.
 

محققان دریافتند افراد مبتلا به HIV  ، با 24 درصد بیشتر با خطر ابتلاء به کووید ۱۹ و ۷۸ درصد بیشتر با خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ مواجه هستند.دکتر «پدی سنتونگو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعات قبلی در مورد اینکه آیا HIV یک عامل خطر در برابر آسیب پذیری در مقابل کروناویروس است و نتایج ضعیف در جمعیت مبتلا به کووید ۱۹، بی نتیجه بود.»

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، حدود ۳۸ میلیون نفر در جهان مبتلا به HIV یا ایدز هستند. برخی مشکلات از قبل موجود در میان مبتلایان به HIV/AIDS شایع است که ممکن است در شدت بیماری کووید ۱۹ شان نقش داشته باشد.در بین بیماران HIV مثبت، شایع‌ترین علائم از پیش موجود عبارتند از فشارخون بالا، دیابت، بیماری مزمن انسداد ریوی، و بیماری مزمن کلیوی.نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند اثرات مفید داروهای ضد ویروسی (مانند مهارکننده‌های پروتئاز) در کاهش خطر عفونت کروناویروس و مرگ ناشی از کووید ۱۹ در افراد مبتلا به HIV / AIDS بی نتیجه مانده است.


کد مطلب: 272296

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272296/کرونادر-بیماران-مبتلا-بهhivبسیار-ک-شنده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir