به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۷۲۳۰۳

کاهش۶۰درصدی مسافران اتوبوس به دلیل کرونا

کاهش۶۰درصدی مسافران اتوبوس به دلیل کرونا
گروه جامعه: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی مسافران اتوبوس ها گفت: سخت‌ترین سال در تاریخ ۶۵ ساله ناوگان اتوبوسرانی تهران را سال گذشته به دلیل کرونا و تحریم و تورم داشتیم. محمودترفع درباره مشکلات اتوبوسرانی اظهارداشت:حمایت از حمل و نقل عمومی یک وظیفه حاکمیتی است. چون حمل و نقل عمومی فعالیت سودآوری نیست، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش سوددهی ندارد و از این رو، حمایت دولت مرکزی و دولت محلی از آن ضرورت دارد.
 
 وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته، دولت به تهران اتوبوس تحویل می‌داد اما سال‌هاست که  دیگر اتوبوسی به تهران تحویل نداده است، اظهار کرد: بعد از سال‌ها، سال گذشته ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید خریداری و در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به کار گرفته شدند.

ترفع با بیان اینکه شهرداری تهران فراتر از سهم خود به ناوگان اتوبوسرانی تهران کمک می کند و اگر دولت کمک کند، می توانیم امیدوار باشیم که ناوگان حمل و نقل عمومی جان تازه ای بگیرد، تصریح کرد: در صورت عدم حمایت دولت و به همین ترتیب که پیش می‌رویم، ناوگان اتوبوسرانی تهران به زودی زمین‌گیر می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر این‌که ناوگان اتوبوسرانی تهران به ویژه در بخش خصوصی، بسیار فرسوده شده و رانندگان اتوبوس‌ها نیز به تدریج مسن می‌شوند، خاطرنشان کرد: سال ۹۹، سخت‌ترین سال در تاریخ ۶۵ ساله ناوگان اتوبوسرانی تهران بود و امیدواریم سال ۱۴۰۰، سال بهتری برای این مجموعه و حمل و نقل عمومی پایتخت باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها