کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایان آتش‌بس در افغانستان

26 ارديبهشت 1400 ساعت 13:25


گروه بین الملل: فرماندهی ارتش افغانستان در ولایت هلمند در جنوب افغانستان اعلام کرده که عملیات پاکسازی را در مناطق مختلف این ولایت آغاز کرده است.
 سپاه ۲۱۵ میوند مستقر در ولایت هلمند  اعلام کرد که نیروهای دفاعی افغان مستقر در حوزه جنوب غرب این کشور و مناطق تحت فرماندهی سپاه ۲۱۵ میوند، عملیات‌های تهاجمی، پاکسازی و ضد "تروریسم" خود را پس از پایان آتش‌بس سه روزه آغاز کرده است.در صفحه رسمی فیسبوک این نهاد آمده که این عملیات‌ها در مناطق غربی شهر لشکرگاه، شهرستان ناوه و نهر سراج به طور همزمان آغاز شده است.براساس اعلام ارگ ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با فرماندهان ارتش به آنان گفته بود که اگر تروریست‌های طالبان به جنگ ادامه می‌دهند، شما نیز برای مقابله با آنها آمادگی‌های لازم را داشته باشید. این فرماندهان نیز به غنی اطمینان دادند که "اگر طالبان آتش‌بس نکرد و به جنگ ادامه داد، در هر نقطه کشور سرکوب‌شان خواهند کرد."
ابتدا گروه تروریستی طالبان به مناسبت عید فطر آتش بس سه روزه را در این کشور اعلام کرد. دولت افغانستان در واکنش به این تصمیم طالبان، به نیروهای نظامی این کشور دستور رعایت آن را داد ولی گفت که آتش‌بس دایمی می‌خواهد، سازمان ملل و شماری از نهادهای بین‌المللی نیز خواستار آتش بس دایمی شدند ولی طالبان برقراری آتش بس دایمی را رد کردند.
مدت زمان آتش‌بس ساعت ۱۲ شب شنبه پایان یافت و به گفته سپاه ۲۱۵ میوند عملیات نظامی علیه طالبان آغاز شد.


 


کد مطلب: 272329

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272329/پایان-آتش-بس-افغانستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir