کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افشای برد موشک مافوق صوت ارتش آمریکا

26 ارديبهشت 1400 ساعت 13:27


گروه بین الملل: ارتش آمریکا به افشای برد سیستم موشکی مافوق صوت زمینی جدید خود پرداخته و فاش کرد که این سلاح بردی فراتر از ۱۷۰۰ مایل دارد.
پنتاگون در حال حاضر چند برنامه تسلیحات مافوق صوت را در دست توسعه با هدف کاستن از شکاف در این حوزه با روسیه و چین دارد؛ دو کشوری که هر دو تا کنون موشکهای مافوق صوت را به خدمت گرفته‌اند. این تسلیحات فوق سریع قابلیت فرار از شیوه‌های تشخیص و رهگیری را دارند.
اخیرا پایگاه "بریکینگ دیفنس" در گزارشی نوشت، یک سخنگوی نیروی زمینی ارتش آمریکا به این رسانه گفته موشک مافوق صوت دوربرد "LRHW" جدید این نیرو خواهد توانست اهداف را "تا فاصله بیش از ۲۷۷۵ کیلومتر" (۱۷۲۵ مایل) مورد اصابت قرار دهد.این موشک با این برد تقریبا بردی معادل با موشکهای بالستیک میانبرد خواهد داشت اما به دلیل داشتن قابلیت مانور مافوق صوت تهدید بسیار قدرتمندتری به نسبت موشکهای میانبرد موجود خواهد بود. این سلاح در عین حال جدیدترین مورد اضافه شده به فهرست فزاینده موشکهای مستقر در زمین آمریکا که ناقض معاهده ممنوعیت سلاح‌های هسته‌ای میانبرد است؛ معاهده‌ای که در سال ۲۰۱۹ آمریکا از آن خارج شد.پنتاگون اعلام کرده قصدی برای مجهز کردن سلاح‌های مافوق صوت خود با کلاهکهای هسته‌ای نداشته اما نشانه‌هایی دال بر اینکه امکان انجام آن را بررسی می‌کند، وجود دارد.
موشکهای مافوق صوت دوربرد در حال توسعه از سوی شرکت لاکهید مارتین بوده و انتظار میرود در سریعترین زمان در سال ۲۰۲۳ نخستین بار به پرواز در آیند. آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) نیز مشغول توسعه یک سیستم جداگانه با برد کوتاهتر و متغیرتر است که آن هم انتظار نمیرود قبل از سال ۲۰۲۳ به کار گرفته شود و پنتاگون نیز ممکن است علاقه‌ای به آن سیستم پیدا نکند. هر دو موشک از یک پرتابگر متحرک پرتاب می‌شوند.


 


کد مطلب: 272331

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272331/افشای-برد-موشک-مافوق-صوت-ارتش-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir