به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۲۷۲۳۶۲

كدخدایی:از ثبت‌نام‌ها راضی هستیم

كدخدایی:از ثبت‌نام‌ها راضی هستیم
گروه سیاسی: سخنگوی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه ثبت‌نام‌ها روند خوبی داشت و با توجه به مصوبه شورای نگهبان، ما به عنوان گام اول، راضی هستیم، چرا که ثبت‌نام‌های بی‌رویه خیلی کمتر بود.
عباسعلی کدخدایی افزود:  تعداد کسانی که برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کرده اند، ۵۹۲ نفر بوده‌اند و طبیعتا شورای نگهبان صلاحیت کسانی که شرایط اعلام شده را داشته باشند، در بررسی صلاحیت‌ها رسیدگی خواهد کرد و کسانی که آن شرایط را نداشته باشند، کنار گذاشته خواهند شد.سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه فرصت قانونی برای بررسی صلاحیت‌ها، ۵ روز است اما این بازه قابل تمدید به ۱۰ روز هم هست، تصریح کرد: بررسی صلاحیت‌ها از امروز در شورای نگهبان آغاز می‌شود، البته طبق قانون اگر این ۵ روز کافی نبود، ما می‌توانیم این فرصت را ۵ روز دیگر تمدید کنیم ولی نهایتا ۱۰ روزه باید نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به وزارت کشور اعلام کنیم.
کدخدایی اضافه کرد: بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدها، فرصت تبلیغات انتخابات آغاز می‌شود و کاندیداها تا یک روز قبل از روز انتخابات (۲۷ خرداد)، فرصت تبلیغات دارند. البته امسال براساس شرایط کرونا، عمدتاً تبلیغات در رسانه‌ها خواهد بود و تبلیغات در فضای عمومی، براساس وضعیت هر شهر و استان تعیین و توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه ما از ابتدا اعلام کرده‌ایم که هم سلامت انتخابات و هم سلامت مردم برای ما مهم است، اظهار داشت: خوشبختانه دوستان ما در وزارت کشور تدابیر خوبی در این حوزه داشته‌اند و امیدواریم که مشکل خاصی نباشد؛ تاکنون پیش‌بینی‌ها و آموزش‌هایی که برای عوامل نظارتی نیاز بوده را انجام دادیم و مشکل خاصی بر سر راه‌مان نمی‌بینیم و امیدوارم ۲۸ خرداد هم مشارکت پرشور مردم را در انتخابات شاهد باشیم.

 
برچسب ها: شورای نگهبان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها