کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روند امتحانات دستیاران را تسهیل می‌کنیم

26 ارديبهشت 1400 ساعت 16:57


گروه جامعه: معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش می‌کنیم امکانات و تسهیلاتی را فراهم کنیم که امتحانات دستیاران نسبت به سال گذشته سهل‌تر شود، گفت: آموزش این دانشجویان باید بر اساس نظم و انضباط تعیین شده حرکت کند.
 

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر حق‌دوست ضمن بیان این مطلب در حاشیه جلسه‌ مشترک میان معاونان فرهنگی و دانشجویی، آموزشی و نظام پزشکی در خصوص مشکلات دستیاران گفت: در این جلسه در خصوص وضعیت معیشتی، آینده شغلی و فشارهای کاری دستیاران صحبت و بررسی‌هایی انجام شد و راه کارهای هر سه بخش روی میز گذاشته شد تا به صورت هماهنگ برای رفع مشکلات این دانشجویان اقدام کنیم.

وی در خصوص طرح موضوعاتی با هدف تغییر زمان آزمون‌های دستیاران با توجه به فشار کاری موجود به خاطر کرونا، اظهار کرد: آموزش باید بر اساس نظم و انضباط تعیین شده حرکت کند؛ بی‌انضباطی و بی‌نظمی در آموزش بیشترین ضررش در ابتدا متوجه خود دستیاران است. ما شرایط کرونا و فشار کاری را درک می‌کنیم و تمام تلاش خود را بر این می‌گذاریم که استرس کمتری به دستیاران وارد شود و نظم و انضباط را با فشار حداقلی رعایت کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: این که فکر کنیم برگزاری آزمون دستیاری، ارتقاء و تله‌بورد تنها مشکل دستیاران است صحیح نیست؛ اما تلاش می‌کنیم امکانات و تسهیلاتی را فراهم کنیم که امتحانات نسبت به سال گذشته سهل‌تر شود.

به گزارش مفدا، وی در خصوص عدم رعایت تعداد شیفت تعیین شده از سوی وزارت بهداشت به دستیاران توسط برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی، خاطر نشان کرد: معدود دانشگاه‌هایی وجود دارند که تعداد شیفت‌های دستیاران را رعایت نمی‌کنند، بر این اساس تمهیداتی برای داشتن کنترل بیشتر بر رعایت موظفی کشیک‌های دستیاران اندیشیده‌ایم. باید نظام کشوری شفاف وجود داشته باشد تا با داشتن داشبوردهای مدیریتی، بتوانیم دانشگاه‌ها و رشته‌ها را رصد کنیم و اگر کسی از قوانین و مقررات عدول کرد، سریع شناسایی شود.


کد مطلب: 272374

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272374/روند-امتحانات-دستیاران-تسهیل-می-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir