کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گردشگران به یونان بازگشتند

26 ارديبهشت 1400 ساعت 16:58


گروه فرهنگی: یونان رسما به روی گردشگران بازگشایی شد تا فصل تابستانی گردشگری را به امید احیای صنعت گردشگری این کشور آغاز کند.به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها محدودیت مسافرتی در یونان، روز گذشته گردشگران از اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر وارد یونان شدند. گردشگران برای ورود به یونان باید واکسینه شده باشند یا نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه کنند.
 

نخستین پروازها از فرانسه، آلمان، سوئد، سوئیس، لیتوانی و لتونی در فرودگاه بین‌المللی آتن نشستند.فرودگاه بین‌المللی هراکلین در «کرت» نیز برای نخستین‌بار در چند ماه اخیر شاهد حضور جمعیتی از گردشگران بود. مقام‌های جزیره «کرت» اعلام کردند انتظار دارند در سه روز آینده شاهد حضور ۱۰هزار گردشگر در این جزیره باشند.
«میکونوس» و «سانتورینی» که دو جزیره محبوب یونان به شمار می‌روند با تعداد محدودی پرواز به فرودگاه‌ها مواجه شدند، اما مسوولان امیدوارند با گذشت زمان شاهد گردشگران بیشتری در فصل تابستان باشند.

 اوایل نوامبر محدودیت‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا در یونان اعمال شده بود اما مدتی است روند کاهش تدریجی محدودیت‌ها برای آغاز فصل گردشگری تابستانی مهم آغاز شده است. در هفته اخیر یونان پس از مدت‌ها درهای موزه‌ها را به روی علاقه‌مندان باز کرد.

گردشگری منبع مهمی برای کسب درآمد در یونان به شمار می‌رود از این‌رو دولت یونان امیدوار است بازگشت گردشگران بین‌المللی بتواند اقتصاد این کشور را احیا کند.سال گذشته شمار بازدیدکنندگان از یونان ۷۸.۲ درصد کاهش یافت تا تعداد آن‌ها به ۷.۴ میلیون نفر برسد؛ این درحالی است که در سال ۲۰۱۹ آمار گردشگران یونان ۳۴ میلیون نفر گزارش شده بود.


کد مطلب: 272375

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272375/گردشگران-یونان-بازگشتند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir