کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازگشت درنای بومی ایرلند بعد از چند قرن

26 ارديبهشت 1400 ساعت 17:02


گروه جامعه: یک پرنده بزرگ جثه که بخشی از فرهنگ عامیانه ایرلند است و در قرون وسطی حتی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شد ممکن است بعد از غیبتی ۳۰۰ ساله به این جزیره بازگردد.به گزارش ایسنا، در حال حاضر یک جفت درنا در یک پوده‌زار باتلاقی در نواحی مرکزی ایرلند که به تازگی احیا شده آشیانه کرده اند.
 

امید می رود که این جفت با آوردن جوجه دوباره ایرلند را به زیستگاهی برای این گونه بدل کنند.محل دقیق سکونت این درناها برای حفاظت از آنها محرمانه باقی مانده است. آشیانه آنها در یک زمین متعلق به شرکت "بوردنامونا" تولید کننده پوده قرار دارد که در ماه ژانویه به تولید این محصول پایان داد. پوده مواد تجزیه شده در زمین است که به عنوان سوخت به کار می رود.

این ناحیه خشک شده بود اما اکنون هزاران هکتار زمین باتلاقی در حال احیا شدن است.مارک مک‌کوری، اکولوژیست ارشد بوردنامونا، گفت که بازگشت درناها تحول خیلی مهمی است.او گفت: درحالی که این پرندگان در ماه های زمستان به ایرلند می آیند، اما عموما آنها را در فصل جوجه آوری اینجا نمی بینیم. این اولین جفتی بودند که سال پیش برای اولین بار در فصل جوجه آوری آشیانه می ساختند و این نشانه خیلی خوبی است که انگار آماده سکونت در ایرلند به عنوان یک زیستگاه هستند. این پرندگان زمانی در ایرلند فراوان بودند اما در فاصله سال های ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ به دلیل نابودی زیستگاه، شکار به دست انسان یا صید توسط روباه منقرض شدند.


کد مطلب: 272379

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272379/بازگشت-درنای-بومی-ایرلند-بعد-چند-قرن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir