به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۲۷۲۴۶۶

چه زمانی نوبت واکسن من می رسد؟

چه زمانی نوبت واکسن من می رسد؟
گروه جامعه: تزریق واکسن کرونا از اسفند ماه گذشته آغاز شد و هر چند این روند به کندی صورت می گیرد اما کم کم در حال تسریع است.واکسیناسیون در ایران همان استانداردهای جهانی را دارد؛ به این ترتیب که فاکتورهایی همچون سن و سال، سلامت فرد و نوع شغل او در اولویت نقش دارد و به همین دلیل است که امکان دارد پدر و یا مادر شما تا الان واکسن خود را زده باشند اما شاید تا سه ماه دیگر هم نوبت شما نشود.

گزارش ها حاکی از آن است که در گام نخست واکسیناسیون همگانی در ایران این افراد در اولویت قرار داشتند: کادر درمان، پرسنل شاغل در آزمایشگاه هایی که تشخیص کرونا انجام می دادند و کارکنان شاغل در غسال خانه که امر تغسیل متوفیان کرونایی را بر عهده داشتند.اما اکنون دیگر تقریبا همه ما با تقسیم بندی های اولویت آشنا هستیم و می دانیم که پزشکان، پرستاران، رانندگان آمبولانس، کارکنان غسال خانه، کارکنان مراکز بهداشتی، آزمایشگاه ها و ... در اولویت قرار دارند.اما اگر نه عضو کادر درمان هستید، نه بیماری زمینه ای دارید و نه سالمند باید به اولویت بندی بر اساس رده سنی توجه کنید.

گروه سنی بالای 80 سال
تا امروز افراد سالمند زیادی واکسینه شده اند که البته برخی از آنها برای دریافت واکسن خود ساعت ها در مراکز بهداشتی در صف ایستاده اند. به هر حال اگر بالای 80 سال دارید باید بدانید تا پایان خرداد 1400 تمام افراد بالای 80 سال واکسینه می شوند.
 
گروه سنی 65 تا 79 سال
افرادی که در این سن و سال هستند برای دریافت واکسن خود باید به زودی اقدام کنند. برنامه ریزی بر این اساس است که واکسیناسیون این افراد خرداد و تیر ماه انجام شود.
 
16 تا 64 ساله هایی با بیماری زمینه ای
تیر ماه اما نوبت بیماران زمینه ای می شود که در رده سنی 16 تا 64 سال قرار دارند. پس اگر بیماری زمینه ای دارید و در این محدوده سنی قرار دارید تیر ماه پیش رو واکسینه خواهید شد.
 
گروه سنی 60 تا 64 سال
حالا نوبت این گروه سنی است که تیر و مرداد نوبت واکسیناسیون برای آنها در نظر گرفته شده است.
 
نکته مهم: در مرداد و شهریور ماه نوبت واکسن برای این افراد در نظر گرفته شده است:  ساکنان در زندان‌ها و مراکز تادیب، پرسنل پلیس، نظامیان و سربازان در پادگان‌ها، گرمخانه‌ها، کمپ‌های معتادین و مهاجرین، پرسنل بانک‌ها، حمل و نقل عمومی و آموزش، معلمان و کارکنان مدارس.
 
گروه سنی 55 تا 59 سال
شهریور ماه سال جاری افراد حاضر در این گروه سنی باید واکسن خود را بزنند.
 
گروه سنی 50 تا 54 سال و 45 تا 49 سال
مهر ماه نوبت تزریق این رده های سنی است.
 
گروه سنی 35 تا 44 سال
آبان ماه نوبت این افراد با این سن و سال است. اولویت از سن بالاتر آغاز می شود تا به 35 سال برسد.
 
گروه سنی 25 تا 34 سال
آذر نیز نوبت به جوانان 25 تا 34 ساله است که واکسن خود را تزریق کنند.
 
گروه سنی 18 تا 24 سال
این پایین ترین رده سنی در نظر گرفته شده برای روند واکسیناسیون همگانی در ایران است.
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها