به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۲۷۲۴۶۸

ریزش قیمت لپ‌تاپ‌های امریکایی

ریزش قیمت لپ‌تاپ‌های امریکایی
گروه اقتصادی: لپ‌تاپ در بازار ایران بین ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش قیمت داشته است و در این میان لپ‌تاپ‌های امریکایی بیشترین افت قیمت را داشته‌اند. محمدرضا فرجی‌تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اعلام این خبر می‌گوید: کاهش قیمت دلار باعث کاهش قیمت انواع لپ‌تاپ و نت‌بوک شده است و در برخی مدل‌ها مانند برندهای امریکایی به دلیل کاهش شدید تقاضا افت قیمت بیشتر بوده است.
 
او ادامه داد: برندهای امریکایی مانند سرفیس و مک بوک‌ بیشترین افت تقاضا و قیمت را داشته‌اند که این افت قیمت تا ۲۵ درصد کاهش قیمت نسبت به سال گذشته می‌رسد.فعالان بازار رایانه و لوازم جانبی آن می‌گویند که قاچاقچیان پوشاک لپ‌تاپ‌های امریکایی را به کشور وارد می‌کنند. آنها لپ‌تاپ‌های آمریکایی را به صورت غیررسمی از دوبی و به شکل سفارشی وارد ایران می‌کنند.

فروشندگان می‌گویند سفارشات معمولا از سمت مشتریان و مغازه‌داران است! فرجی‌تهرانی با تائید این خبر توضیح داد: قاچاقچیان لپ‌تاپ‌های قاچاق را به صورت چمدانی و از طریق هواپیما آورده و معمولا در فضای مجازی می‌فروشند.قاچاق چمدانی لپ‌تاپ در شرایطی مطرح می‌شود که رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران حجم قاچاق لپ‌تاپ و تبلت سیم کارت‌خور را حدود ۴۰ درصد بازار این کالا می‌داند و می‌گوید قرار است از خرداد ماه با درج کد IMEI جلوی این قاچاق گرفته شود.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: لپ تاپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها