به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۲۷۲۵۱۰

نعناع و خواص شگفت‌انگیز آن

نعناع و خواص شگفت‌انگیز آن
گروه جامعه: یک کارشناس گیاه‌پزشکی گفت: نعناع از قدیم‌الایام به‌عنوان یگ گیاه معطر و اشتها آور و برای ناراحتی‌های دستگاه گوارش بکار رفته به طوری که بقراط پدر علم طب از نعناع در نوشته‌های خود یاد کرده است.
سارا عالی‌زاده  اظهار کرد: نعناع دارای ماده‌ای به‌نام منتول است که باعث ایجاد احساس خنکی در دهان می‌شود و مقدار آن در نعناع بسته به نوع آن از ۳۵ تا ۵۵ درصد متغیر است.عالی‌زاده با اشاره به این‌که نعناع از نظر طب قدیم ایران نسبتاً گرم و خشک بوده و از نظر خواص دارویی از پونه قوی‌تر است، عنوان کرد: از نعناع اسانس، روغن و تنتور تهیه می‌کنند که مصارف طبی مختلفی دارد.

این کارشناس گیاه‌پزشکی با اشاره به این‌که نعناع باد شکن است و گاز معده و روده را از بین می‌برد، عنوان کرد: نعناع تقویت کننده معده وبدن، ضد تشنج و سرفه به طوری که یک فنجان چای گرم نعناع سینه را آرام می‌کند.
وی با بیان این‌که نعناع مسکن، ‌آرام بخش و قاعده‌آور است، افزود: استفاده از نعناع درد شکم را برطرف کرده و درمان سرماخوردگی و آنفوآنزاست و همچنین ناراحتی‌های عصبی را برطرف می‌کند.

عالی‌زاده ادامه داد: برای تسکین درد دندان نعناع را دردهان گذاشته و بجوید، همچنین آشامیدن چای یا عصاره نعناع خونریزی سینه را قطع می‌کند و کمپرس نعناع درد سینه و پهلو را از بین می‌برد.این کارشناس گیاه‌پزشکی با اشاره به این‌که  نعناع کرم‌های روده و معده را می‌کشد، عنوان کرد: برای از بین بردن سکسکه و دل بهم خوردگی و استفراغ نعناع را با آّب انار ترش بخورید، این گیاه ادرار را زیاد می‌کند و برای رفع قولنج و دردهای روده و معده و هضم نشدن غذا چای نعناع بنوشید.

وی با اشاره به این‌که غرغره چای نعناع برای از بین بردن گلو درد مفید است، ادامه داد: نعناع معرق است بنابراین تب را پائین می‌آورد و در هنگام سرماخوردگی بینی را با چای نعناع بشوئید که مفید است.
برچسب ها: نعناع
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها