کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستگیری ۵ هزار متهم در حوزه قاچاق کالا

27 ارديبهشت 1400 ساعت 11:35


گروه حوادث: رییس پلیس امنیت اقتصادی از شناسایی و دستگیری ۵ هزار متهم در حوزه قاچاق کالا خبر داد.به گزارش ایلنا، علی ولی‌پور گودرزی، رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: پلیس امنیت اقتصادی اگرچه یک پلیس نوپا است اما عملکردش در جامعه تاثیرگذار بوده است. اقدامات پلیس امنیت اقتصادی از جمله دستگیری بدهکاران کلان بانکی و مبارزه با قاچاق کالا، رصد بازار و ... است.همچنین معاونت اطلاعاتی، کارهای اطلاعاتی و شناسایی را در این پلیس انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: در سال گذشته و دوماه ابتدای سال جاری اقدامات خوبی صورت گرفته است. ۳۲ میلیون و ۲۳۹ هزار انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال کشف و ضبط شده است. بیش از ۵۰۲۰ نفر متهم در حوزه کالای قاچاق شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین ۴۰۰ دستگاه خودروی حامل دستگیر و بیش از ۵ هزار پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۸۰ درصد افزایش کشفیات داشتیم.رییس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به گونه‌ای مشترک با تعزیرات در رصد بازار گفت: اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ ساماندهی و کنترل باراندازهای قاچاق کالا، پایش الکترونیکی و رصد محمولات جاده ای و راه‌اندازی پلیس گمرک است.

وی ادامه داد: در ناجا نیز مصوب شده است که پلیس گمرک در تهران راه‌اندازی شود. هرچند پلیس گمرک در استان های هدف راه اندازی و در حال فعالیت هستند.گودرزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما شناسنامه‌دار کردن انبارهای تهران و جنوب تهران است که تاکنون هزار انبار شناسنامه دار شده اند. در مجموع ده هزار انبار در تهران داریم که دو هزار انبار در تهران بسیار مهم هستند که تاکنون بیش از هزار انبار شناسنامه دار شده و سامانه انبار در آنها نصب شده است.


کد مطلب: 272527

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272527/دستگیری-۵-هزار-متهم-حوزه-قاچاق-کالا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir