به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۷۲۵۶۷

اسیدی که برای پوست بسیار مفید است!

اسیدی که برای پوست بسیار مفید است!
گروه علمی: اسید هیالورونیک که در برخی محصولات پوستی وجود دارد، برخلاف نامش که اسید است، می‌تواند برای جوان‌سازی پوست مفید باشد. شاید شما هم نام اسید هیالورونیک را روی برخی کرم‌ها دیده باشید. برخلاف نامش که اسید در آن آمده، خاصیت لایه‌برداری و . . . ندارد. بلکه بیشتر برای جوان سازی و ترمیم پوست مورد توجه است. در این مطلب سراغ معرفی این ماده، فواید آن برای پوست و کاربردهای آن رفته‌ایم.

اسید هیالورونیک را می‌شناسید؟
اسید هیالورونیک ماده‌ای است که به صورت طبیعی در بدن همه‌ ما وجود دارد. این ماده در مفاصل، پوست و چشم‌های ما هست. یکی از خاصیت‌های مهم آن، جذب بالای رطوبت است. این ماده این روزها در محیط آزمایشگاهی ساخته می‌شود و در حوزه‌های مختلف در پزشکی کاربرد دارد. جدای از موضوع محصولات پوستی، بد نیست بدانید که از این ماده برای درمان خشکی چشم و برخی مشکلات مربوط به مفاصل هم استفاده می‌شود و کارایی آن در این حوزه‌ها توسط مطالعات متعددی تایید شده است.

خواص اسید هیالورونیک برای پوست
ادعا می‌شود که محصولاتی که دارای این ماده هستند، می‌توانند در چند زمینه برای پوست ما مفید باشند. این موارد عبارت است از:
افزایش رطوبت پوست
کاهش چین و چروک‌ها
جوان سازی پوست
سفت کردن پوست
کمک به ترمیم زخم‌های پوستی
کاهش قرمزی پوست
کمک به کاهش علایم اگزما

چگونه از آن استفاده می‌شود؟
در محصولات پوستی، اسید هیالورونیک معمولا به دو صورت استفاده می شود. بخشی محصولاتی که در کلینیک‌های زیبایی به پوست تزریق می‌شود و دوم محصولاتی که می‌توانیم بخریم و در خانه از آن‌ها استفاده کنیم. این محصولات که روی پوست قرار می‌گیرد شامل انواع کرم‌ها، سرم ها، ماسک‌ها و ... است.گروه اول یعنی محصولات تزریقی، به صورت معمول در دو شکل استفاده  می شود.

استفاده در میکرونیدلینگ
در میکرونیدلینگ با سوزن‌هایی بسیار ظریف، سوراخ‌های متعدد بسیار ریزی روی پوست ایجاد می‌شود.گاهی اوقات برای افزایش تاثیر این روش، همزمان با ایجاد این سوراخ‌های بسیار ریز، به پوست اسید هیالورونیک هم تزریق می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کار می‌تواند باعث جوان سازی پوست و ترمیم بهتر پوست‌های آسیب‌ دیده شود.

استفاده به صورت ژل یا فیلر
روش دومی که از اسید هیالورونیک تزریقی استفاده می‌شود، استفاده از ژل‌ها یا فیلرهای حاوی این ماده است.
این روش بیشتر برای تصحیح خطوط پوستی استفاده می‌شود؛ به عنوان مثال خط خنده، خط اخم و . . . در این روش ژل حاوی اسید هیالورونیک به منطقه مد نظر تزریق می‌شود. 

آیا کرم‌های حاوی این ماده، تاثیری هم دارد؟
بیشتر مطالعات مربوط به تاثیر کرم‌ها، سرم‌ها و ماسک‌های حاوی اسید هیالورونیک طی  ۱۰ سال گذشته انجام شده است چرا که از زمان استفاده گسترده این محصولات مدت زیادی نمی‌گذرد. اغلب این مطالعات تاثیر مثبت استفاده از این محصولات را تایید کرده‌اند. البته در زمان استفاده بهتر است به یک نکته‌ خیلی مهم توجه داشته باشید. برای دیدن تاثیر اسید هیالورونیکی که در کرم‌ها و سرم‌ها وجود دارد، شما باید دست کم چندین هفته از این محصولات به صورت منظم استفاده کنید. 
برچسب ها: سلامتی پوست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها