به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۲۷۲۶۰۵
کسانی از مشکلات ناراحتند که در ایجاد مشکلات دخالت داشتند

این سبک ثبت‌نام فقط ویژه ایران است

این سبک ثبت‌نام فقط ویژه ایران است
گروه سیاسی: یك عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در رابطه با بحث معرفی کاندیدا‌های اصلاح‌طلب توسط جبهه اصلاحات ایران، گفت: این سبک ثبت‌نام کاندیداها به این روشی که در کشور ما وجود دارد و تعداد زیادی با دیدگاه‌های واحد ثبت نام می‌کنند یک ویژگی منحصربه‌فرد کشور ماست که شاید نقص قانون و ضعف احزاب را می‌توان به عنوان عوامل این وضعیت دانست.
داریوش قنبری گفت: نادیده گرفته شدن جایگاه احزاب باعث شده است که ریاست و قدرت به عنوان یک مساله فردی دیده شود و هر فردی با تکیه بر ویژگی‌های شخصیتی خودش بیاید و کاندیدا شود. البته کاندیدا شدن افراد از حقوق اولیه افراد است و نمی‌شود کسی را منع کرد منتها آنچه که وجود دارد این است که افرادی که با هم همفکر هستند با هم رقابت نکنند؛ معنا ندارد یک جریان سیاسی چند کاندیدا معرفی کند.وی افزود: در کشور ما مساله نظارت استصوابی شورای نگهبان و ضعف احزاب موجب می‌شود که یک جریان سیاسی که تفکر واحدی دارد مجبور است چند کاندیدا معرفی کند و منتظر تایید صلاحیت آن‌ها بماند و بعد از مشخص شدن اسامی افراد تایید شده جریان‌ها تعیین تکلیف می‌شوند؛ البته جریان اصولگرا معمولا چندان دغدغه‌ای برای تایید صلاحیت کاندیداهای خود ندارد و شاید بتوان گفت یکی از عوامل تعدد کاندیدا در این جریان دلایل دیگری مانند اینکه برخی کاندیدا می‌شوند تا از کاندیداهای دیگر امتیاز بگیرند، می‌تواند داشته باشد.
این فعال سیاسی در ادامه بیان داشت: جریان اصلاحات این بار با یک نگاه ویژه و متمایز با گذشته وارد عرصه شده و بیشتر از آنچه شخص محور باشد، برنامه محور است. پیش از این هم از سوی چهره‌های برجسته این جریان اعلام شده که باید برای تدوین برنامه‌ای در رابطه با اداره کشور دست به کار شود و برنامه محور حرکت کند لذا در زمان تصمیم‌گیری بهترین برنامه و بیشترین میزان تعهد به اجرای آن ملاک اصلی برای تصمیم و حمایت خواهد بود.
وی افزود: این شرایط در حالی است که در جریان اصولگرا اکثرا در حال بیان مسائل و مشکلات کشور به شکل احساسی هستند تا بتوانند حمایت و نظر مردم را جلب کنند؛ و شاید بتوان گفت طنز قصه اینجاست که کسانی از مشکلات ناراحتند که در ایجاد مشکلات خودشان دخالت داشتند اما اکنون به دنبال استفاده از همین موضوعات برای رأی آوری خودشان هستند و این روش هم روش درستی نیست که با تخریب دولت و حرکت های احساسی باشند.
قنبری درخصوص کاندیدا شدن مقاماتی از درون دولت در انتخابات و اینکه آیا می‌توانند مورد اقبال مردم قرار بگیرند، ابراز داشت: دولت آقای روحانی اگر مورد ارزیابی و کارشناسی منطقی قرار گیرد، با توجه به چارچوب‌های علمی، دولتی بود که مسئولانه و خوب عمل کرده است. اما اینکه مشکلاتی وجود دارد یک بحث جداگانه است که به نظر بنده تحت تاثیر عواملی خارج از مجموعه دولت بر دولت تحمیل شد.

 
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها