به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۲۷۲۶۱۵

نقاشی پنهان کاندینسکی روی دیوار رفت

نقاشی پنهان کاندینسکی روی دیوار رفت
گروه فرهنگی: تابلو نقاشی از «کاندینسکی» که سال‌ها از نظرها پنهان مانده بود در دوبی به نمایش گذاشته خواهد شد.به گزارش ایسنا، اثر هنری که توسط «واسیلی کاندیسنکی» نقاش روس و پیشگام هنر انتزاعی در سال ۱۹۳۷ خلق شده و نزدیک به نیم قرن در یک مجموعه خصوصی نگهداری شده است پیش از آن‌که در یک حراجی به مزایده گذاشته شود در دوبی به نمایش گذاشته می‌شود.
 
این تابلو نقاشی رنگ روغن زمانی توسط «سالومن گوگنهایم» مجموعه‌دار هنری مشهور آمریکایی که از دوستان «کاندینسکی» بود خریداری شده بود. «گوگنهایم» در مجموع حدود ۱۵۰ تابلو نقاشی «کاندینسکی» را در اختیار داشت.در سال ۱۹۶۴، «گوگنهایم» ۵۰ نقاشی از مجموعه خود را فروخت. خریداران تابلو نقاشی سال ۱۹۳۷ «کاندینسکی» این اثر را از آن زمان نزد خود نگه داشته‌اند و این نقاشی تا به امسال به نمایش عموم درنیامده بود.

کارشناسان ارزش این نقاشی را بین ۲۵ الی ۳۵ میلیون دلار تخمین‌ زده‌اند. این نقاشی یکی از آثار مهم حراجی آثار مدرن و هنر معاصر ساتبیز در ۲۹ ژوئن خواهد بود.این نقاشی که از نیویورک به دوبی منتقل شده است، در ادامه این سفر در تایپه، هنگ کنگ و لندن هم نمایش داده خواهد شد. حضور این نقاشی در امارات با برگزاری نمایشگاه «انتزاع و خوشنویسی» در لوور ابوظبی همزمان شده است. این نمایشکاه به بررسی پیوندهای بین هنر انتزاعی جهان عربی، شرق دور و غرب می‌پردازد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها