به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۲۷۲۶۲۷

پایان قرنطینه سه هفته‌ای در ترکیه

پایان قرنطینه سه هفته‌ای در ترکیه
گروه بین الملل:افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ترکیه قرنطینه ۲۰ روزه در این کشور را در پی داشت. دولت محددودیت‌های سراسری در ماه رمضان را راهکاری برای مهار همه‌گیری کرونا اعلام کرده بود اما کاربران فضای اجتماعی با هشتگ «حلال نمی‌کنم» اردوغان و دولت او را به باد انتقاد گرفتند.
 با دستور رئیس‌جمهور ترکیه از روز پنجشنبه ۲۹ آوریل تا ۱۷ ماه می محدودیت‌های سراسری در کشور اجرا شد. این محدودیت‌ها مواردی همچون تعطیلی مدارس، کسب‌وکارها و منع کلیه رفت‌وآمدهای غیرضروری را در برمی‌گرفت. اردوغان مهار همه‌گیری کرونا را به عنوان دلیل این تصمیم اعلام کرده و گفته بود: «با وجود خسارات سنگین هدف از قرنطینه سراسری کاهش ابتلای روزانه به کرونا به زیر پنج هزار نفر است.»بر اساس مقررات اعمال شده مردم جز برای خرید اقلام ضروری و نیازهای درمانی اجازه خروج از خانه را نداشتند اما قرنطینه سراسری ترکیه در حالی اتفاق می‌افتاد که گردشگران خارجی از رعایت مقررات اعلام شده معاف بودند و آنکارا برای رونق دادن به صنعت گردشگری خود در تابستان، اعلام کرد از مسافران ۱۶ کشور تست کرونا نمی‌خواهد. اگرچه مسافران سه کشور ایران، آلمان و روسیه که گردشگران اصلی این کشور هستند همچنان باید تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز، تست PCR بدهند.

 
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها