کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واقعا باید روزی ۱۲ساعت کار کنی تا زندگی‌ات بچرخه؟

خجالت نمی‌کشید آقای زنگنه؟

27 ارديبهشت 1400 ساعت 17:58

گروه اقتصادی: وزیر نفت دولت روحانی مدعی شد که بعد از بازنشستگی‌اش باید روزی 12 ساعت کار کند تا زندگی زن و بچه‌اش بچرخد!


بیژن زنگنه در حاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد «ب»:
* (در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال وزیر شدن در دولت سیزدهم): در دولت بعدی اگر پیشنهاد ریاست جمهوری هم به بنده داده شود، قبول نمی کنم چه برسه به وزارت نفت. در دولت بعدی بنده از فعالیت های دولتی بازنشسته خواهم شد ولی همچنان در سیاست خواهم بود زیرا سیاست مثل زندگی است و سرنوشت کشور به مسائل سیاسی گره خورده است. ولی از تمامی کار دولتی، پست و سمت و ... کناره گیری می‌کنم. برنامه بنده بعد از اتمام وزارت نفت بازنشستگی است. در بازنشستگی هم که بنده باید مانند مابقی مردم روزی 12-13 ساعت کار کنم که بتوانم زندگی زن و بچه خود را بچرخانم!!
 
اما یک توضیح ضروری!
بیژن زنگنه که متولد 1331 است در حالی بابت درآمد آینده‌‌اش (پس از حدود 30 سال وزارت!!) نگران و مدعی است که باید روزی 12 ساعت کار کند تا خرج زندگی زن و بچه خود را بچرخاند! از سال 1362 تاکنون (به غیر از دولت احمدی‌نژاد)، همواره در جایگاه وزارت مشغول به فعالیت بوده است. وی در سال 1385 و برای اولین بار، به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی بازنشسته شده بود!
خوبست آقای شیخ‌الوزرا و دیگر مسئولانی که مصداق مرفهان بی‌درد هستند و با وقاحت نگران چرخیدن امور زندگی زن و بچه‌اش است، برای یکبار و برای فقط چند لحظه و دقیقه، به وجدان خود رجوع کنند و به رنج و فقر میلیون‌ها کارگر و کارمند و بازنشسته که در این سال‌ها با سیلی صورت خود و خانواده‌هایشان را قرمز نگهداشته‌اند، فکر کنند. البته متاسفانه از اغلب مدیران کنونی کشور چنین انتظاری نمی‌رود اما واقعا هر شهروند ایرانی از خود می‌پرسد امثال زنگنه‌ها چرا این چنین، نمک بر زخم یک ملت می‌پاشند؟ واقعا خجالت نمی‌کشی آقای زنگنه؟ یعنی تو واقعا باید روزی ۱۲ساعت کار کنی تا زندگی‌ات بچرخه!! این همه ریا و کتمان واقعیات تا به کجا آقای زنگنه؟
البته این هم در تاریخ این کشور خواهد ماند که یک وزیر (آن هم وزیر نفت!) پس از 30 سال وزیری، در مقابل چشمان یک ملت زجر کشیده، زُل بزند و چنین ادعاهای مضحکی بکند. همان‌هایی که با روحیه‌های اشرافی خود یک ملت را این چنین، نفهم و ساده فرض کرده‌اند! متاسفیم برایتان، واقعا متاسف!


کد مطلب: 272639

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272639/خجالت-نمی-کشید-آقای-زنگنه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir