کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هیچکس المپیک را در ژاپن نمی خواهد

28 ارديبهشت 1400 ساعت 9:31


گروه ورزشی: ژاپنی ها بار دیگر در یک نظرسنجی رسمی و سراسری نشان دادند می توانند عامل تعطیلی کلی احتمالی المپیک توکیو باشند. در فاصله کمتر از 10 هفته تا آغاز المپیک 2021 توکیو، مردم ژاپن بار دیگر با مشارکت در یک نظرسنجی همگانی نشان دادند که به شدت مخالف برگزاری این رقابت ها هستند. 80 درصد از رای دهندگان این نظرسنجی المپیک نمی خواهند.

آخرین نظرسنجی پس از آن صورت گرفت که دولت ژاپن روز جمعه وضعیت اضطراری اعلام کرد چرا که این کشور در حال مبارزه با موج چهارم از بیماری کرونا است.موج اخیر به شدت به سیستم های بهداشتی کشور فشار آورده است. متخصصان پزشکی به دلیل کمبودهای متعدد در شبکه بهداشت ژاپن هشدارهای زیادی می دهند.

در شهر اوزاکای ژاپن وضعیتی بحرانی به وجود آمد و بیمارستان ها این روزها با هجوم ناگهانی بیماران کرونایی مواجه شده ند.روزنامه آساهی شیمبون در گزارشی که در رابطه با این نظرسنجی سراسر منتشر شد نوشت که ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان خواهان لغو بازی‌ها هستند و ۴۰ درصد نیز خواهان تعویق دوباره و یک ساله رقابت ها شده اند.
نظرسنجی قبلی حاوی مخالفان کمتری بود به طوری که 35 درصد خواهان لغو کلی و 34 درصد نیز خواهان تعویق کلی رقابت ها بودند.  

همچنین نظرسنجی تلفنی نشان داد که موافقان قبلی برگزاری رقابت های المپیک به 28 درصد کاهش پیدا کرده اند.
بخش های دیگر این نظرسنجی نیز موارد منفی بیشتری نشان داد. به عنوان مثال از افراد خواسته شد تا اگر المپیک برگزار شود تمایل خود را برای بی تماشاگر بودن و یا با تماشاگر بودن المپیک اعلام کنند. 59 درصد اعلام کردند که این رقابت ها به هیچ عنوان نباید تماشاگر نداشته باشد.

33 درصد هم گفته اند المپیک باید با ظرفیت محدود تماشاگران برگزار شود.مخالفت مردم ژاپن با برگزاری المپیک یک معضل بزرگ برای دولت این کشور است. ژاپنی ها سال گذشته که رقابت ها را به تعویق انداختند با خسارتی چند میلیاردی مواجه شدند و اینبار دیگر به هیچ عنوان نمی خواهند با خسارات چندین میلیاردی روبرو شوند.

هر بار که این نظرسنجی سراسری برگزار می شود تعداد بیشتری از مردم مخالفت خود را عنوان می کنند. کارشناسان و محققان و البته ویروس شناسان تا امروز هشدارهای زیادی مبنی بر این داده اند که برگزاری المپیک به معنای شیوع گسترده تر کرونا در این کشور است.


کد مطلب: 272691

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272691/هیچکس-المپیک-ژاپن-نمی-خواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir