به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۲۷۲۶۹۶

ممانعت آمریکا از صدور بیانیه علیه اسرائیل

ممانعت آمریکا از صدور بیانیه علیه اسرائیل
گروه بین الملل: آمریکا برای سومین بار در یک هفته گذشته مانع از طرح و بررسی پیش‌نویس بیانیه آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطینیان در شورای امنیت سازمان ملل شد.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید هم گفت که هدف آمریکا توقف درگیری‌هاست اما افزود: ایالات متحده معتقد است مذاکرات دیپلماتیک فشرده و بی‌سر و صدا با رهبران منطقه، از درخواست عمومی برای برقراری آتش‌بس موثرتر است.
نروژ، تونس و چین در پیش نویس بیانیه‌ای که به ۱۵ کشور عضو شورای امنیت ارائه دادند خواهان توقف خشونت‌ها، احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی از جمله حفاظت از جان غیرنظامیان به ویژه کودکان شده بودند.به گفته مقام‌های بهداشتی نوار غزه در یک هفته گذشته بیش از ۲۰۰ فلسطینی از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن در حملات اسرائیل کشته شده‌اند. مقام‌های اسرائیل می‌گویند ۱۰ نفر از جمله دو کودک در اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.با آغاز دومین هفته از حملات اسرائیل به نوار غزه و راکت‌باران شهرهای جنوبی اسرائیل، تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به این درگیری تشدید شده اما نتیجه‌ای نداشته است.آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواهان پایان فوری خشونت‌ها شده و از اسرائیل و فلسطینیان خواسته که از جان غیرنظامی‌ها به خصوص کودکان محافظت کنند.
وزیر خارجه آمریکا از تلاش‌های دیپلماتیک "فشرده" برای رسیدن به آتش‌بس خبر داده و گزارش‌ها درباره مانع‌تراشی ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل را رد کرده است.
امانوئل مکرون و عبدالفتاح سیسی، روسای جمهور فرانسه و مصر هم بعد از دیدار در پاریس بر لزوم توقف فوری درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان تاکید کردند.
مکرون گفت فرانسه این بار هم از نقش مصر در میانجیگری میان دو طرف استقبال می‌کند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها