کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تولید نسل جدید جت‌های جنگی در اروپا

28 ارديبهشت 1400 ساعت 10:13


گروه بین الملل: کشورهای فرانسه، آلمان و اسپانیا  اعلام کردند که به توافقی «متوازن» برای تولید مدل جدیدی از هواپیماهای جنگنده در اروپا دست یافتند.
این سه کشور به این ترتیب قرار است تا پایان تابستان قرارداد انجام کار کارشناسی برای تولید جنگنده جدید را با شرکت های فعال در عرصه صنایع نظامی امضاء کنند. انتظار می رود که پرواز نمونه آزمایشی مدل جدید جنگنده در سال ۲۰۲۷ میلادی انجام شود.هزینه طرح تولید نسل آینده هواپیمای جنگنده در اروپا که «سامانه نبرد هوایی آینده» نام گرفته است ۱۰۰ میلیارد یورو خواهد بود. انتظار می رود که جنگنده جدید تا سال ۲۰۴۰ جانشین جنگنده های فرانسوی رافال و یوروفایتر، محصول آلمان و اسپانیا شود.
پاریس، برلین و مادرید از سال ۲۰۱۷ تاکنون به دلیل منافع بعضا متضاد صنایع نظامی خود و همچنین اختلاف نظر بین دولت هایشان در پیشبرد طرح تولید «سامانه نبرد هوایی آینده» موفق نبودند. در بیانیه  وزرای دفاع فرانسه، آلمان و اسپانیا آمده است که «گفتگوهای انجام شده طی ماههای گذشته زمینه دستیابی به توافقی متوازن بین شرکای مختلف» را فراهم کرد.
 وزیر نیروهای مسلح (دفاع) فرانسه گزارش داده است که هزینه قراردادهای مرحله کار کارشناسی برای تولید نسل آینده هواپیمای جنگنده اروپا تا سال ۲۰۲۴ میلادی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو خواهد بود. بنا به همین گزارش قرار است سه کشور سهمی مساوی در تامین این هزینه داشته باشند.


 


کد مطلب: 272712

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272712/تولید-نسل-جدید-جت-های-جنگی-اروپا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir