کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نژاد کودکان بر نیاز آن‌ها به احیای قلبی اثر می‌گذارد

28 ارديبهشت 1400 ساعت 10:51


گروه علمی: تحقیقات جدیدی که با همکاری دانشگاه بیرمنگام(Birmingham) انجام شده است، عوامل خطری که باعث افزایش نیاز کودکان شدیدا بیمار به احیای قلبی-ریوی(CPR) می‌شود را نشان می‌دهد.به گزارش ایسنا، محققان با استفاده از سوابق ناشناس بیماران در بیمارستان‌های انگلستان دریافتند که یکی از این عوامل خطرزا به نژاد افراد مربوط می‌شود و احتمال نیاز کودکانی که سیاه پوست و آسیایی هستند به احیای قلبی-ریوی بیشتر است.
 

این تحقیقات که در مجله‌ی انجمن قلب آمریکا منتشر شده حاوی اطلاعات ۱۵۰۰ کودک است که در یک بازه‌ی زمانی پنج ساله در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در بیمارستان‌های انگلستان بستری بوده‌اند و نیاز به احیای قلبی-ریوی پیدا کردند.دکتر بارنی شولفیلد(Barney Scholefield)، یکی از نویسندگان این مقاله و دانشمند موسسه تحقیقاتی ملی سلامت(NIHR) در دانشگاه بیرمنگام می‌گوید: ما دریافتیم که کودکانی که سابقه‌ی بیماری‌های قلبی دارند، کمتر از ۱۲ ماه سن دارند و مدت طولانی‌تری در بخش مراقبت‌های ویژه مانده‌اند به احتمال بیشتری نسبت به کودکانی که پیش از بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دچار ایست قلبی شده‌اند به احیای قلبی-ریوی نیاز خواهند داشت.

احتمال فوت کودکانی که سابقه‌ی بیماری‌های قلبی دارند پس از احیا بیشتر بود. همین کودکان وقتی در بخش ویژه قلب تحت مراقبت قرار می‌گرفتند احتمال نیاز آن‌ها به احیای قلبی-ریوی و فوت آن‌ها کمتر می‌شد.این تحقیقات که تحت رهبری بیمارستان کودکان لیدز(Leeds) و با همکاری دانشگاه لیدز و بیمارستان کودکان و زنان بیرمنگام انجام گرفته نشان می‌دهد که کودکان آسیایی و سیاه پوست به ترتیب ۱.۵ و ۱.۷ برابر بیشتر نیاز به دریافت احیای قلبی-ریوی داشتند.

دکتر خرم مصطفی(Khurram Mustafa)، نویسنده‌ی اصلی این مقاله در بیمارستان لیدز می‌گوید: ما فهمیدیم که به طور کلی از هر ۱۰۰ مورد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه‌ی کودکان، تنها دو نفر به احیای قلبی-ریوی نیازمند می‌شوند. اگرچه این میزان نادر است اما همچنان کشنده است. مطالعات ما به یافت عواملی که موجب افزایش نیاز کودکان به احیا می‌شود کمک می‌کند و می‌تواند به بهبود مراقبت از کودکان در معرض خطر و جلوگیری از ایست قلبی کودکان کمک کند.

مطالعات ما ارتباطی میان نژاد و نیاز به احیای قلبی-ریوی را نشان می‌دهد که علت آن می‌تواند محرومیت اجتماعی و عدم دسترسی برابر به خدمات تخصصی باشد ما امیدواریم این تحقیقات زمینه را برای انجام مطالعات بیشتر فراهم کند.


کد مطلب: 272723

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/272723/نژاد-کودکان-نیاز-آن-ها-احیای-قلبی-اثر-می-گذارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir