به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۷۲۷۶۴

معرفی یک دوره خوب برای آموزش و یادگیری طراحی کردن از منظره

گروه آموزش: بهترین دوره طراحی منظره به شکل غیر حضوری دوره‌ای است که هنرجو بتواند تمام قوانین موجود در طبیعت را به شکل تک عنصری( ابر، درخت، سنگ، سبزه و آب و و غیره) فراگیرد. بعد از آن ترکیب این عناصر کنار همدیگر را آموزش ببیند.
ضمن اینکه قوانین موجود در منظره از لحاظ پرسپکتیو و سایه روشن،حجم پردازی، سایه های اصلی و فرعی، پرسپکتیو جوی و نزدیک و دور وغیره را نیز  فرا گیرد. تمام این موارد در دوره طراحی از منظره هنر ناهید آموزش داده شده است که اکنون درباره آن صحبت می کنیم.

معرفیِ  دوره ی آموزش و یادگیریِ طراحی کردن از منظره :
دوره طراحی از منظره شامل ۱۶ جلسه است که با معرفی وسایل و نحوه تراشیدن کنته آغاز می شود. برای همین آموزش  با کنته و ذغال است که اگر هنرجوی بخواهد تمام موارد را بامداد هم اجرا کند قابل اجرا  باشد. این دوره در واقع بهترین دوره غیر حضوری طراحی منظره را به شما ارائه می دهد. چرا که اصول عناصر مختلف طراحی منظره به درستی شرح می دهد.

اصول عناصر مختلف طراحی منظره
ابرها
ابرها در منظره روشن یا تیره هستند و با درجات خاکستری متعدد می باشند که در دوره آموزشی منظره هنر ناهید هر دو ابر آموزش داده شده است. در پایین ابرها هم کوه های سر به فلک کشیده است.
درختان
درختان در اطراف ما بر اساس فصل بدون برگ یا برگ دار هستند. در ضمن به علت تنوع زیستی از تنوع برگ هم برخوردار هستند.درختان بی برگ و نحوه کشیدن آنها بر اساس سن درخت متفاوت است. درختان قوانین تقسیم بندی مشخصی را دارد. بر اساس سن آنها به راحتی می‌توان تقسیمات را انجام داد.

طراحی درختان، از جمله موارد آموزشی در دوره طراحی منظره است.
درختان برگدار یا سوزنی برگ هستند یا پهن برگ که دوباره هرکدام به چند دسته تقسیم می شوند. در دوره طراحی از منظره هنر ناهید هم درختان بدون برگ بر اساس سن و هم چند نوع درخت سوزنی و پهن برگ آموزش داده شده است. آموزش درختان علاوه بر کشیدن، حجم پردازی و سایه روشن را نیز شامل می‌شود.

کوه ها
موضوع دیگر در منظره کوه ها هستند. کوه ها را از نزدیک مشاهده می‌کنیم . در آن  صخره ها و سنگ ها کاملا مشخص است.  به خاطر همین خصوصیت پستی و بلندی آن ها باید دقیق کشیده ، برجستگی و فرورفتگی کوه ها و صخره ها و سنگ های پایین کوه کاملاً مشخص شده و حجم پردازی شود. یا کوه ها را از دور می بینید که بیشتر ، درجات خاکستری و پرسپکتیو جوی کاربرد دارد که در این دوره به همه این موارد توجه  و به طور کامل آموزش داده شده است.

سنگ ها
سنگ ها عناصر زیبایی در طبیعت هستند. سنگ ها  به شکل‌های مختلف ریز ، درشت ،صیقلی و گوشه دار و غیره در طبیعت خودنمایی می کنند. این که سنگها را بر اساس کدام حجم بکشیم، چگونه سایه بزنیم  و سایه های اصلی و فرعی آن کدام هستند؛ تمام از مواردی است که در دوره آموزشی طراحی از منظره هنر ناهید آموزش داده شده است .

طراحی سنگ ها، از جمله موارد آموزشی در دوره طراحی منظره است.
علف ها
علف ها در طبیعت جز جدایی ناپذیر آن هستند. اما مسئله این است که چگونه و با چه روش هایی آن ها راکار کنیم . در ضمن برای نشان دادن آن ها تعدد روش وجود دارد که شما می توانید با چند روش کشیدن علف در این دوره آموزش ببینید . یکی از موضوعات چالشی در طبیعت نشان دادن آب می باشد.

طراحی علف، از جمله موارد آموزشی در دوره طراحی منظره است.
نکته :
 چگونه و با چه قوانینی مشخص کنیم که طرحی را که کشیده ایم آب است یا جاده. آب مثل آینه است و همه چیز را در خود نشان می‌دهد. ولی اینکه چگونه آن را رسم کنیم ،چگونه بکشیم و چگونه تفاوت آن را با جاده نشان دهیم ؛ تماماً در این دوره به شما آموزش داده شده است.

چگونه عناصر مختلف منظره را ترکیب بندی کنیم؟
 کوه ،آب ،درخت ،دور ،نزدیک ،تصویر در آب ،سنگ ها و علف ها و کلبه ها همه در کنار هم می تواند یک ترکیب بندی عالی داشته باشد و یک منظره عالی را رقم بزند. چند ترکیب بندی از صفر تا صد به شما در دوره طراحی از منظره آموزش داده شده است.
در مناظری که باید آموزش ببینید یک موضوع باز متفاوت است و آن منظره های برفی است. منظره های برفی علاوه بر سفید بودن از تعدد رنگهای خاکستری و تیره در کار برخوردار است. اینکه چگونه این سفیدی را در کنار خاکستری ها و تیرگی ها نشان دهیم تا یک منظره و دورنمایی برفی را طراحی کنیم.
در دوره آموزشی طراحی از منظره به شکل کامل پرداخته شده است. شما هنرجویان یا مربیان هنری با حداقل سرمایه‌گذاری روی خود می توانید این دوره را به راحتی تهیه کنید و مهارت کسب نمایید در ضمن گواهی حضور در این دوره نیز به شما داده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آموزش غیر حضوری استاد حاتم پور مراجعه کنید.

 خصوصیت منحصر به فرد دوره  یادگیریِ طراحی کردن از منظره
1.    بلافاصله بعد از تهیه این دوره تمام جلسات آموزشی در اختیارتان قرار می گیرد و در هر زمان و در هر مکان و برای تمام عمر این دوره را در اختیار دارید و یک معلم خصوصی همیشگی در کنار شما است تا بارها و بارها در هر ساعتی که دوست دارید ببینید و تمرین کنید.
2.    مدل ها برای تمرین و کارهای بیشتر در اختیار شما قرار می گیرد.
3.    پشتیبان صددرصدی دوره و رفع اشکال با خود استاد به صورت خصوصی و شخص به شخص تا رسیدن به مهارت کامل را دارید.

این دوره برای تمام افرادی که میخواهند طراحی اصولی را یاد بگیرند و در آغاز راه هستند مفید است. در ضمن برای هنرجویان و دانشجویان رشته‌های هنری نیز بسیار مفید است . امیدواریم در صورت تهیه این دوره آموزشی بتوانید نهایت استفاده را از آن ببرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها