به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۷۲۷۶۷

«میشل فوکو» با چاپ پنجم به کتابفروشی‌ها آمد

«میشل فوکو» با چاپ پنجم به کتابفروشی‌ها آمد
گروه فرهنگی: کتاب «میشل فوکو» نوشته سارا میلز با ترجمه مرتضی نوری به‌تازگی توسط نشر مرکز به چاپ پنجم رسیده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «اندیشه‌گران انتقادی» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.اسلاوی ژیژک، موریس بلانشو، یل دومان، ژولیا کریستوا، رولان بارت، لویی آلتوسر، ژیل دلوز، ژاک دریدا، مارتین هایدگر، فردریش نیچه، ژان فرانسوا لیوتار، میشل فوکو و تئودور آدورنو عناوین کتاب‌هایی هستند که تا به حال ترجمه‌شان در قالب این‌مجموعه با خرید حق کپی‌رایت از ناشر اصلی، توسط مرکز منتشر شده است.
 
مخاطبان این‌مجموعه، با مهم ترین متفکران معاصر و موثر در عرصه‌های علوم انسانی (به ویژه مطالعات ادبی و فرهنگی) آشنا می‌شوند. این مجموعه طیف متنوعی از فیلسوفان و نظریه پردازان را در برمی‌گیرد، اما ویژگی مشترکشان داشتن اندیشه انتقادی است. هریک به سهم خود آثار ارزنده و راه‌گشایی برای نقادی وضعیت فکری و فرهنگی معاصر پدید آورده‌اند. میشل فوکو نیز یکی از این‌چهره‌هاست.

کتاب «میشل فوکو» با ۲۲۴ صفحه، ۳ فصل اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از «چرا فوکو؟»، «اندیشه‌های اساسی» و «پس از فوکو». فصل دوم، خود دارای ۶ بخش است که به‌ترتیب از این‌قرارند: رشد فکری و سیاسی فوکو، قدرت و نهادها، گفتمان، قدرت/دانش، بدن و میل جنسی، به پرسش‌کشیدن سوژه.فصل سوم کتاب هم که «پس از فوکو» نام دارد، دربرگیرنده بخش‌های «برای مطالعه بیشتر» و «راهنمای آثار» است.
برچسب ها: کتاب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها