به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۷۲۸۰۹

یک نماینده:در کشور تورم ۷۰۰درصدی داریم

یک نماینده:در کشور تورم ۷۰۰درصدی داریم
گروه اقتصادی: یک نماینده مجلس گفت: بخشی از مشکلات اساسی کشور، تورم ۵۰۰ تا ۷۰۰ درصدی، قول های عملی نشده است.به گزارش ایلنا، حسن همتی در نطق میان دستور خود در نشست علنی روز سه شنبه(۲۸ اردیبهشت) مجلس، با سلام و صلوات و تحیت الهی به روح پرفتوح شهدا و آرزوی سلامتی و طول با برکت و با عزت برای رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای، گفت: از مردم شریف، انقلاب، محروم و زحمتکش شهرستان های شاهین دژ بخش تخت سلیمان و کشاورز و روستاهای تابعه که به این حقیر اعتماد کردند، تقدیر و تشکر می کنم؛ مردم مطمئن باشند تا آخرین لحظه پیگیر حقوق و مطالبات به حق و قانونی آن ها خواهم بود.

نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم ادامه داد: ضمن محکوم کردن جنایات رژیم کودک صهیونیستی حمایت قاطع خود را از مظلومان فلسطین و مقاومت اعلام می کنم. از نیروهای مسلح و انتظامی به ویژه سپاه پاسدارن بخاطر این که در کنار ماموریت های ذاتی خود، همیشه در صف اول کمک به مردم در حوادث سیل، زلزله، مبارزه با کرونا و همچنین حمایت از محرومان قرار دارند، تشکر و قدردانی می کنم.

همتی بیان کرد: این سپاه بود که با هدف قرار دادن پایگاه های آمریکا در عراق، ابهت آمریکا را شکست و سایه جنگ را از کشور دور کرد نه دیپلماسی منفعل و چشم دوخته به خارج؛ همچنین به عنوان یک سرباز ولایت و خادم مردم از تلاش های سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و دیگر ارگان ها مبارزه با فساد سپاسگزاری می کنم.

وی عنوان کرد: بخشی از مشکلات اساسی کشور، تورم ۵۰۰ تا ۷۰۰ درصدی، قول های عملی نشده، دلال بازی، آشنا سالاری، سلطان سازی و حقوق های نجومی برخی مدیران دولتی و شرکتی مردم را به شدت آزار می دهد؛ حقوق و دستمزد ها به ریال اما متاسفانه هزینه ها به دلار است.

نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم ابراز کرد: عده معدودی بدون هیچ مشکلی وام های کلان گرفته ولی مردم بیچاره برای دریافت یک وام کوچک باید هفته ها دنبال ضامن بگردند که اکثرا موفق نمی شوند.وی ابراز کرد: آقایان در اواخر دولت ادعا دارند که دولت اختیاری برای اجرای دستورات ندارد و دیگران دخالت می کنند، چگونه است برای پستی که اختیار ندارند سر و دست می شکنند و به این طرف و آن طرف می زنند؟ قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را ؟

همتی افزود: دولت برای عوارض و مالیات هرکجا باشد مردم را پیدا می کند ولی برای مشکلات آن ها چاره جویی نمی کند؛ یارانه تعدادی از مردم را قطع کرده و کسی به فکر نیست.وی گفت: تمام امکانات به شهر های بزرگ اختصاص داده شده و شهر های کوچک و روستاها فراموش شدند؛ فرزندان ناخلف برخی از مدیران چند تابعیتی با ثروت های باد آورده و رانتی در خارج مشغول عیش و نوش هستند آن وقت جوانان رشید کشور در نقاط مرزی در یگان های نظامی و انتظامی با کمترین توقع و امکانات از کشور محافظت می کنند.

نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم بیان کرد: عده ای با ثروت های باد آورده اقدام به سگ گردانی در کوچه ها و خیابان ها نموده و سگ ها را در اتاق مجلل می خوابانند و گاها هزینه این حیوانات بیشتر از هزینه متوسط چند خانوار است آن وقت تعدادی از مردم محروم به علت نداشتن سر پناه شب ها را بیرون خوابیده و گاها با پوشاندن سر و صورت خود به دنبال غذای پسمانده در سطل آشغال ها هستند. این کجای عدالت است ؟
وی عنوان کرد: خصولتی سازی و تضاد منافع، اقتصاد کشور را به ورطه نابودی برده است؛ مدیران دولتی و نمایندگان مجلس نباید در هیئت مدیره شرکت ها و مسئولیت های دیگری حضور داشته و مستقیم و غیر مستقیم ارتزاق داشته باشند.

همتی تاکید کرد: نباید مسئولیت ها حتی تا بخشداری به افراد دو یا چند تابعیتی داده شود، ثمرات گذشته دولت ها از رتبه بندی معلمان به عنوان از ابزار برای انتخابات استفاده کرده که امیدوارم این بار این کار انجام نشود تا بتوانیم به معلمان عزیز داشته باشیم.وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: شهرستان های محروم و مظلوم شاهین دژ و تکاب علیرغم داشتن ظرفیت های بالا در زمینه معادن،کشاورزی، دامداری و شیلات از کمترین امکانات روز محروم هستند.

نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم ادامه داد: معادن طلا و سنگ های گران قیمت دارند ولی منافعی ندارند؛ درصد حقوق دولت و حقوق اجتماعی به آن ها پرداخت نمی شود؛ مجوز صدور معادن هماهنگ نیست و برای روستاهای آق قلعه و یورقون آغاجو و غیره ایجاد مشکل کرده است.وی افزود: جاده های بین شهری و روستایی تبدیل به قتلگاه مردم شده و قیر برای آسفالت جاده های روستایی اختصاص نمی یاید و قیمت هر تن قیر ۸ میلیون تومان است.

همتی بیان کرد: از داشتن تجهیزات بهداشتی و کادر تخصصی درمان محروم هستیم، مردم برای انجام مداوا و سی تی اسکن و غیره باید به شهرها و استان های همجوار سفر کنند که متحمل هزینه های اضافی می شوند.
وی عنوان کرد: فاضلاب شاهین دژ هشت سال در مرحله داروی است اگر این پرونده با پای پیاده به دیوان بین المللی لاهه می رفت تا الان برگشته بود؛ شهرستان تکاب هم قرار بود طبق ماده ۲۳ حل شود علیرغم پیگیری های مختلف، سازمان برنامه و بودجه کشور به قول خود وفا نکرد.

نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم یاد آور شد: تکاب با داشتن سد ساروق و شاهین دژ با زرینه رود با مشکل کم آبی کشاورزی مواجهه هستند و افزایش حریم بستر رودخانه مردم را نگران و ناراحت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در بحث اینترنت دانشجویان مشکل دارد، عده ای برای استفاده به کوه ها می روند و آن هایی که نمی توانند ترک تحصیل می کنند؛ منابع طبیعی مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده و روزانه حتی ماهانه و هفته ای عده ای را به محاکم قضایی معرفی و آن ها را جریمه می کنند.
برچسب ها: تورم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها