به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۲۷۲۸۳۱

۵ هزار پناهجو در یک روز وارد اسپانیا شدند

۵ هزار پناهجو در یک روز وارد اسپانیا شدند
گروه بین الملل:دستکم پنج هزار پناهجو از مراکش خود را به منطقه سئوتای اسپانیا رساندند. منطقه خودمختار سئوتا در شمال آفریقا، هم مرز با مراکش و تحت حاکمیت اسپانیا است.
ورود این تعداد پناهجو رکوردی تازه به شمار می‌آید. آنها می‌گویند دستکم صدها کودک در میان این مهاجران حضور دارند.این پناهجویان یا خود را با شنا از کنار نرده‌های مرزی به منطقه سئوتا می‌رسانند یا هنگام جزر و مد قدم به دریا می‌گذارند.گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان اهل مراکش هستند. مرزبانان مراکشی جلوی آنها را نگرفتند. منطقه خودمختار تحت کنترل اسپانیا در شمال آفریقا تبدیل به کانون توجه پناهجویان آفریقایی شده است.بنابر گزارش‌ها اغلب مهاجران مردان جوان هستند، اما کودکان و چندین خانواده نیز در میان این دسته از پناهجویان حضور داشتند.
مقامات محلی مهاجران را به یک مرکز پذیرش مهاجران منتقل کردند.آرانچا گونزالس، وزیر خارجه اسپانیا گفت برخی از مهاجران پیشتر به مراکش بازگردانده شده بودند.
ورود پناهجویان به منطقه سئوتا دوران متشنج روابط مراکش و اسپانیا رخ داده است.مراکش از ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو در بیمارستانی در اسپانیا تحت معالجه بوده عصبانی است.
جبهه پولیساریو که تا سال ۱۹۹۱ به طور مسلحانه با مراکش مبارزه می‌کرد، خواهان استقلال صحرای غربی از این کشور است. جبهه پولیساریو خواهان برگزاری رفراندومی با حمایت سازمان ملل متحد برای استقلال است.
پس از آنکه نیروهایی اسپانیایی در سال ۱۹۷۵ از منطقه شمال غربی آفریقا خارج شدند، صحرای غربی بین دو کشور مراکش و موریتانی شکل گرفت. پس از چندی موریتانی آن را به رسمیت شناخت، اما مراکش آن را جزو قلمرو خود محسوب کرد که از آن زمان مبارزات جبهه پولیساریو برای استقلال کامل آغاز شد. صحرای غربی منطقه‌ای غنی از منابع است.
علاوه بر این نیروی مرزی اتحادیه اروپا گزارش داد که مهاجرت غیرقانونی به جزایر قناری اسپانیا - در سواحل مراکش - امسال افزایش یافته است. در سال‌های اخیر به طور مستمر اخباری مبنی بر مهاجرت با قایق‌های کوچک و غرق شدن در راه جزایر قناری گزارش شده است.
 

 
برچسب ها: پناهجو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها