به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۲۷۲۸۵۲

گرانی ۳۰ درصدی نان‌های فانتزی

گرانی ۳۰ درصدی نان‌های فانتزی
گروه اقتصادی: دولت روحانی با نزدیک‌ شدن به روزهای پایانی فعالیت خود و در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فاز جدید افزایش قیمت‌ها را آغاز کرد و گویی قراری برای توقف سیل ویران کننده گرانی ندارد. 
نان، به عنوان قوت اصلی مردم در گیر و دار گرانی‌های چند ماه اخیر، خیز افزایش قیمت برداشته است .
تا جایی که طبق خبرها با رایزنی‌های صورت گرفته قرار است امسال نرخ انواع نان سنتی حدود ۵۰ درصد افزایش یابد. این افزایش قیمت به صورت غیر رسمی اعمال شده و چند روزی است که نانوایان نان را با نرخ جدید به فروش می‌رسانند.

هرچند محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات استان تهران درباره گرانی نان، به خانه ملت گفته است که تاکنون موضوع افزایش نرخ نان تصویب نشده است؛ اما گرانی زیر پوستی نان، خلاف این اظهارات را نشان می‌دهد!
حالا پس از افزایش نرخ نان سنتی گرانی به نان‌های فانتزی هم رسید. در همین رابطه محمدرضا کرمی، رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران  گفت: در سال جاری تمام عوامل تولید به غیر از آرد افزایش نرخ داشته است .کرمی گفت: مواد اولیه و هزینه‌های جانبی مانند آب و برق ، دستمزد کارگران و سایر موارد دیگر طبق قوانین دولتی در سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت داشته است .

گرانی نان فانتزی قطعی است 
رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران می‌گوید: افزایش نرخ نان‌های حجیم در این شرایط طبیعی است و باید هرچه سریع‌تر اعمال شود. قطعاً همزمان با گرانی نان سنتی، افزایش قیمت نان فانتزی هم باید اتفاق بیفتد.
وی تصریح داشت :گرانی ۳۵ درصدی روغن مایع پس از کمیاب و گران شدن این محصول طی ماه های اخیر شوک دیگری به واحدهای صنفی نان های فانتزی بود. تولید کنندگان این صنف حلب روغن مایع را با قیمت مصوب ۱۸۰ هزارتومان خریداری می کردند در حالی که یکباره ۶۲ هزار تومان بر قیمت آن افزوده شد.

این فعال صنفی ادامه داد: اعضای اتحادیه نان های فانتزی در برابر حواله های دولتی روغن مبالغ مصوب را پرداخت کرده اند. اما قبل از تحویل روغن به این واحدهای تولید کننده نان فانتزی،براساس اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان قیمت مصوب فروش انواع روغن ساخته شده افزایش یافت. این گرانی یکباره چطور برای یک تولید کننده توجیه اقتصادی خواهدداشت؟!

دولت مقصر گرانی ؛تقصیرتولید کنندگان نان فانتزی نیست 
رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران گفت :آردمصرفی در واحدهای صنفی نان فانتزی نیمه یارانه ای نوع ۲ است . از این رو طبق مصوبه دولت قیمت گذاری نان های فانتزی بر عهده واحدهای صنفی است . اما در نهایت قیمت گذاری توسط اتحادیه نان فانتزی رصد می شود.

رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران می گوید :سیاست های دولت تنها در راستای گرانی است . تولید کننده ناگزیر برای ادامه فعالیت واحدهای صنفی – تولیدی خود نیاز به افزایش قیمت محصولات دارند .وی تصریح داشت :در حال حاضرتولید کنندگان نان های فانتزی تغییری در قیمت های محصولات خود نداده اند و با همان نرخ سال 99 فعالیت دارند .کرمی گفت :تولید کنندگان این رسته شغلی بدنبال افزایش نرخ نان های حجیم نیستند .چراکه با توجه به کاهش قدرت خرید مردم ترجیح می دهند افزایش قیمتی متوجه نان های فانتزی نشود.

وی ادامه داد: اما متأسفانه افزایش نرخ عوامل تولید باعث گرانی در نان فانتزی شده است. تولید کنندگان و مصرف کننده از گرانی های پی درپی کلافه شده اند.این فعال صنفی گفت :حالا با ایجاد چنین شرایط افزایش قیمت نان های حجیم قطعی شده است . اما باید تلاش شود که جایگاه نان های فانتزی در سبد خانوار حفظ شود .
کرمی ادامه داد : نباید نان های حجیم به دلیل گرانی از سفره مردم حفظ شوند. از این رو قیمت نان های فانتزی باید با حاشیه سود بسیار پایین تعیین شود.طبق پیش بینی رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران، افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت نان‌های فانتزی با توجه به گرانی مواد اولیه و سایر هزینه های جاری بزودی اجرایی می‌شود.
مرجع : اقتصاد 24
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها