به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۲۷۲۸۹۴

چای داغ با این مواد ترکیب نشود

چای داغ با این مواد ترکیب نشود
گروه علمی: تانن ماده ای است که طعم گس در دهان شما ایجاد می کند، در چای تانن وجود دارد که با هر ماده ای نمی تواند ترکیب شود.ایرینا برژناایا، متخصص گوارش و متخصص تغذیه در روسیه گفت که چرا نوشیدنی های گرم من جمله خوردن چای داغ خطرناک هستند و چه چیزی را بهتر است که با آنها ترکیب نکنید.

این متخصص گوارش هشدار داد: نوشیدنی ها باید در دمای بالاتر از 37 درجه نوشیده نشود، در غیر این صورت خطر بالقوه ای برای بدن به وجود می آورند، زیرا می توانند باعث سوختگی میکروبی غشای مخاطی دهان و مری شوند.
وی توضیح داد که استفاده از نوشیدنی های گرم باید با احتیاط صورت گیرد، به خصوص در مورد چای به دلیل تانن های موجود در چای، با هر ماده ای نباید ترکیب شود.تانن همان ماده ای است که باعث می شود وقتی میوه های نرسیده را می خوریم در دهانمان احساس گسی کنیم. تانن با طعم تلخ و گسی که ایجاد می کند آفات را از گیاه دور نگاه می دارد.

وی در ادامه گفت: "تانن ها به عنوان مثال در چای، دارای خواص سیاه کننده در چای هستند و بسیاری از محصولات در ترکیب با چای داغ طعم ناخوشایندی ایجاد می کنند، که تانن علت ان است. علاوه بر این، اگر غذاهای چرب با چای داغ بالاتر از دمای بدن خورده شود، مقدار زیادی چربی به بدن وارد می شود که می تواند تأثیر منفی بر بدن داشته باشد".از سوی دیگر افزودن عسل در چای داغ باعث از بین رفتن خواص عسل می شود عسل در مایعات بالای 45-40 درجه خاصیتی ندارد.
برچسب ها: چای داغ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها