به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۲۷۲۹۸۲

کمک ۱۰۰میلیارد دلاری جهان به آفریقا

کمک ۱۰۰میلیارد دلاری جهان به آفریقا
گروه بین الملل: اجلاس پاریس با فراخوان بر سر تامین ۱۰۰میلیارد یورو کمک مالی به آفریقا برای مقابله با پاندمی کرونا، بخشش بدهی‌ها و تخصیص منابع برای سرمایه‌گذاری‌های ساختاری پایان گرفت. ۴۰ کشور و نهاد در این امر مشارکت می‌کنند.
ده‌ها کشور و نهاد بین‌المللی در بیانیه پایانی اجلاس پاریس، خواهان تخصیص بودجه برای مردم آفریقا در مقابله با همه‌گیری کرونا شدند. بخشودگی بدهی‌ها و لغو انحصار تولید واکسن از دیگر مطالبات این اجلاس بود.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در آغاز اجلاس گفت: «آفریقا کمترین نرخ واکسیناسیون در جهان و اضطراری‌ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی را دارد.»
کل بودجه مورد نیاز آفریقا برای سپری کردن مشکلات موجود تا سال ۲۰۲۴ معادل ۲۸۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است. مکرون گفت: «به لطف همبستگی کشورهای ثروتمند می‌توان حدود ۱۰۰میلیارد دلار در هماهنگی با  صندوق بین‌المللی پول برای آفریقا جمع‌آوری کرد.» در بیانیه اجلاس مالی پاریس آمده است: «اکثر مناطق جهان برای دوران پساکرونا در حال اقدام هستند و در چنین شرایطی نباید مردم آفریقا را به دست فراموشی سپرد.»
مکرون پیشنهاد کرد که صندوق بین‌المللی پول، مقررات مربوط به وام‌ آفریقا را تغییر دهد و مبلغ ۳۳ میلیارد دلار کنونی را به ۱۰۰ میلیارد برساند. این پیشنهاد مورد موافقت جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا که از طریق ویدئوکنفرانس در اجلاس شرکت داشت قرار گرفت.هم‌چنین قرار شد بخش خصوصی مشارکت بیشتری در بازسازی‌‌ها و طرح‌های عمرانی آفریقا داشته باشد. اجلاس پاریس در باره سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال و انرژی‌های تجدیدپذیر در آفریقا نیز تصمیم‌گیری کرد.فرانسه پیش‌تر اعلام کرده بود که در حمایت از انتقال دموکراتیک قدرت در سودان، بدهی ۵ میلیارد دلاری این کشور را می‌بخشد.هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در اجلاس پاریس گفت: این کشور ضمن چشم‌پوشی از  ۳۶۰ میلیون یورو بدهی‌های سودان،۹۰ میلیون یورو از سرمایه‌گذاری‌های صندوق بین‌المللی پول را نیز تقبل خواهد کرد.

 
برچسب ها: آفریقا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها