به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۲۷۲۹۸۳

نتانیاهو: اسرائیل، حماس را ضعیف کرد

نتانیاهو: اسرائیل، حماس را ضعیف کرد
گروه بین الملل: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می‌گوید حملات نه روز گذشته کشورش به نوار غزه، ''توانایی‌های گروه حماس را سال‌ها به عقب رانده است. ''
این در حالی است که حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسراییل علیه مواضع فلسطینی‌ها در نوار غزه و شلیک راکت و خمپاره از این باریکه به اسرائیل کماکان ادامه دارد.گزارش‌ها بیانگر هدف قرار گرفتن شهرهای اشدود و عسقلان در اسرائیل در حملات راکتی سه شنبه شب است.پیش تر، دو کارگر تایلندی در حملات فلسطینی‌ها به جنوب اسرائیل کشته شدند.چهار فلسطینی هم در درگیری با پلیس اسرائیل در کرانه باختری رود اردن جان باختند.از سوی دیگر، تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به تخاصم‌ها موفقیتی نداشته است.فرانسه به همراه مصر و اردن پیش نویس قطعنامه ای را تقدیم شورای امنیت سازمان ملل متحد کرده است که بر آتش بس فوری تاکید دارد.
آمریکا تاکنون مانع از صدور قطعنامه در شورای امنیت شده است اما این کشور و اتحادیه اروپا خواهان توقف خصومت‌ها شده‌اند. نتانیاهو در یک سخنرانی گفت: حملات علیه حماس در نوار غزه تا زمانی که آرامش برای همه شهروندان اسرائیل برقرار شود، ادامه خواهد داشت.به گفته او‌ اسرائیل در درگیری نه روز گذشته ''ضربات غیرقابل پیشبینی '' به حماس وارد کرده است.
اسرائیل اعلام کرد که دست کم ۱۵۰ نفر از اعضای حماس و جهاد اسلامی را در غزه کشته است.به گزارش مقام های بهداشتی در نوار غزه، دست کم ۲۱۵ نفر از جمله ۱۰۰ زن و کودک در حملات اسرائیل کشته شده اند.
سازمان ملل متحد هم از آوارگی ۵۲ هزار نفر در نوار غزه خبر داده است که بیشتر این افراد در مدارس این سازمان پناه گرفته‌اند.همزمان با ادامه حملات اسرائیل در نوار غزه، شهرهای کرانه غربی رود اردن هم شاهد درگیری میان فلسطینی‌ها و اسراییلی‌های عرب تبار با پلیس اسرائیل بودند.
در بسیاری از شهرهایی که جمعیت عرب تبار بزرگی بودند، اعتصاب‌های گسترده در حمایت از مردم نوار غزه در جریان بود و تظاهرکنندگان در بیت المقدس، بیت اللحن، حیفا و الخلیل با پلیس اسرائیل درگیر شدند.بنا بر اعلام پلیس اسرائیل، در رام الله تظاهرات به خشونت کشیده شد و سه فلسطینی با گلوله پلیس از پا درآمدند.یک مرد فلسطینی هم که قصد داشت در الخلیل با چاقو به نظامیان اسرائیلی حمله کند، به وسیله سربازان از پا درآمد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها