به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۷۲۹۹۲

نسل جدید مک پرو از راه می‌رسد

نسل جدید مک پرو از راه می‌رسد
گروه فناوری: اپل از نسل جدید مک‌بوک‌ها، آی‌مک و آیپد پرو با تراشه اختصاصی‌اش رونمایی کرده، اما تا به امروز شاهد معرفی مک پرو با چیپ اپل سیلیکون نبوده‌ایم. ظاهرا سال آینده میلادی این موضوع تغییر می‌کند و مک پرو جدید با اپل سیلیکون مجهز به ۴۰ هسته پردازشی و ۱۲۸ هسته گرافیکی روانه بازار می‌شود.

کوپرتینویی‌ها خودشان را برای معرفی نسخه جدید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی و یک مدل ۱۴ اینچی از این لپ‌تاپ آماده می‌کنند که این محصولات احتمالا اواخر سال جاری میلادی با پردازنده اپل سیلیکون از راه می‌رسند. علاوه بر این لپ‌تاپ‌ها، به نظر می‌رسد این کمپانی می‌خواهد از دسکتاپ جدیدی هم در ۲۰۲۲ رونمایی کند.طبق گزارش جدید بلومبرگ، کوپرتینویی‌ها روی مک پرو جدید با قدرت بسیار بالایی کار می‌کنند. پردازنده مورد استفاده در این کامپیوتر در مقایسه با مک‌بوک‌ها ۲ تا ۴ برابر سریع‌تر خواهد بود.

اپل سیلیکون مورد استفاده در این محصول از اسم رمز‌های Jade 2C-Die و Jade 4C-Die بهره می‌برد که به ترتیب ۲۰ و ۴۰ هسته پردازشی خواهند داشت. از این تعداد، ۱۶ یا ۳۲ هسته آن قدرتمند خواهند بود و ۴ یا ۸ هسته دیگر انرژی کمی مصرف می‌کنند. در بخش گرافیکی، این پردازنده‌ها به ترتیب به ۶۴ و ۱۲۸ هسته گرافیکی مجهز می‌شوند.

تراشه جدید کوپرتینویی‌ها بالاتر از پردازنده ۲۸ هسته‌ای مورد استفاده در نسل کنونی مک پرو قرار می‌گیرد و گرافیک موجود در نسل آینده اپل سیلیکون هم جایگزین گرافیک AMD می‌شود.به گفته بلومبرگ، چند ماهی می‌شود که اپل توسعه این کامپیوتر را شروع کرده و احتمالا از بدنه کوچکتری در مقایسه با نسل کنونی بهره می‌برد.

اپل در کنار این کامپیوتر قدرتمند، روی دسکتاپ‌های دیگری هم کار می‌کند که برای مثال می‌توان به آی‌مک با نمایشگر بزرگتر و همچنین نسخه جدید مک‌ مینی اشاره کرد. در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه‌ها و همچنین نسل جدید تراشه‌های اپل منتشر خواهد شد.
برچسب ها: اپل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها