کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجرای توزیع گسترده گوشی‌های فیک در بازار

29 ارديبهشت 1400 ساعت 17:51


گروه اقتصادی: انتشار مطلبی با عنوان « توزیع گسترده گوشی های فیک در بازار/ سکوت وزارت صمت در برابر سود سرشار شرکت‌های کلاه‌بردار» معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای شفاف سازی و آگاهی مخاطبان توضیحاتی را ارائه کردند. بدنبال انتشار مطلبی با عنوان " توزیع گسترده گوشی های فیک در بازار/ سکوت وزارت صمت در برابر سود سرشار شرکت‌های کلاه‌بردار" در گفت‌وگوی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان، دستگاه‌های صوتی و تصویری معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای شفاف سازی و آگاهی مخاطبان آن خبرگزاری توضیحاتی به شرح زیر ارائه می‌کند:

وی گفت: گوشی های تلفن همراه اصلی دارای یک شماره سریال اختصاصی و منحصر به فرد است (IMEI) که
به راحتی از طریق شرکت‌های سازنده قابل راستی آزمایی است و تنها در صورتی می توان ادعا نمود که این گوشی‌ها فیک (تقلبی) است که شماره IMEI توسط شرکت سازنده تأیید نشود. در پی ادعای مطرح شده، بررسی‌های اولیه درخصوص اصالت IMEI نمونه‌هایی از گوشی‌های مورد ادعا صورت‌گرفت که توسط شرکت سازنده تأیید گردید و موضوع تقلبی بودن این مدل از گوشی‌ها منتفی و ادعای مطرح شده اثبات نگردید.

وی گفت: متعاقب تأیید IMEI گوشی ها توسط شرکت مادر، موضوع "پایین بودن کیفیت" مطرح شد که در این خصوص نیز استعلام های لازم از دستگاه‌های ذیربط به عمل آمده که به محض دریافت نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد.
- موضوعات مربوط به کیفیت، بویژه درخصوص تلفن همراه به دلیل حساسیت های این کالا، هنگام صدور مجوز واردات توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انجام تست‌های فنی و تخصصی بررسی و پس از گذراندن آزمایش‌های لازم اجازه واردات صادر می شود.

 در پایان تاکید می گردد پس از تکمیل بررسی‌ها در صورت احراز تخلف توسط هر یک از فعالین این بخش، برخورد قانونی لازم توسط دستگاه‌های مرتبط انجام و نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید. هر چند لازم است به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و ایجاد اخلال در سطح بازار ، منتشرکنندگان این نوع خبرها قبل از اینکه وزارتخانه را به سکوت یا مماشات متهم نمایند، بررسی‌های کارشناسی دقیق از طریق دستگاه‌های ذیصلاح قانونی به عمل آورده و در صورت اثبات ادعا نسبت به طرح و پیگیری آن اقدام نمایند.


کد مطلب: 273057

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/273057/ماجرای-توزیع-گسترده-گوشی-های-فیک-بازار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir