به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۲۷۳۱۱۱

نتانیاهو درخواست آتش‌بس را رد کرد

نتانیاهو درخواست آتش‌بس را رد کرد
گروه بین الملل:  رئیس جمهور آمریکا خواهان آتش‌بس بین اسرائیل و فلسطینی‌ها شد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا گفت که مصمم به ادامه عملیات علیه تروریست‌هاست.
جو‌بایدن، در یک تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواستار آتش‌بس شد و گفت: «انتظار دارد در مسیر توافق بر سر آتش‌بس، امروز در عملیات نظامی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی کاهش چشمگیری مشاهده کند».بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که در محوطه وزارت دفاع این کشور سخن می‌گفت از جو بایدن بعنوان یک "دوست نزدیک" قدردانی کرد و افزود: "مصمم" است به "عملیات جنگی علیه تروریست‌ها ادامه دهد تا آرامش حاصل شود".نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که عملیات ارتش در غزه "برای تامین امنیت مردم اسرائیل ضروری است".
حماس و جهاد اسلامی شهرهای مرکزی و جنوبی اسرائیل به‌ویژه اشدود، بئرشبع، اشکلون و یاونه با موشک هدف حمله قرار دادند. بخش اعظم این راکت‌ها توسط پدافند هوایی "گنبد آهنین" اسرائیل رهگیری و منهدم شدند. شماری از این موشک‌ها اما در شهرهای اسرائیل تعدادی را مجروح کرده و خساراتی ببار آوردند.همزمان  حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسراییل علیه مواضع فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان ادامه دارد.ارتش اسرائیل همچنین از انهدام چهار موشک که از سوی لبنان به این کشور شلیک شده بود  خبر داد.
مقامات فلسطینی شمار کشته‌ها را ۲۱۹ نفر و شمار مجروحان را بیش از یک‌هزار و ۵۳۰ نفر اعلام کردند. بنا بر اعلام سازمان ملل دستکم ۷۲ هزار فلسطینی منازل مسکونی خود را براثر بمباران در غزه از دست داده‌اند.شمار کشته‌های اسرائیلی نیز به ۱۳ نفر افزایش یافته است و خساراتی به شهرهای تل‌آویو، اشکلول، سدروت و اشکلون وارد آمده است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها