به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۷۳۱۱۴

آزادشدن مشروط سفر به اتحادیه اروپا

آزادشدن مشروط سفر به اتحادیه اروپا
 گروه بین الملل: کشورهای اتحادیه اروپا بر سر رفع کامل ممنوعیت برای سفر آن دسته اتباع خارجی که واکسینه کامل شده باشند توافق کردند.
شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در صورتی که به طول کامل علیه کرونا واکسینه شده باشند، می‌توانند به زودی دوباره به این قلمرو این اتحادیه سفر کنند.کشورهای عضو اتحادیه علاوه بر این مورد در باره افزایش ضریب ابتلا برای کشورهایی که ممنوعیت ورود از آنها اعمال می‌شود نیز به توافق جدیدی رسیدند.
بر اساس این توافق شهروندان کشورهایی که در آنها ضریب ابتلا زیر ۷۵ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، از این پس مشمول ممنوعیت کامل برای ورود به اتحادیه اروپا نیستند. تا کنون این معیار ۲۵ نفر در صد هزار نفر بود.هم‌زمان در مورد اعمال مکانیزم‌هایی فوری و جدیدی برای محدودسازی ورود مسافران خارجی به این یا آن کشور اروپایی در شرایط بروز نوع تازه‌ای از ویروس کووید۱۹ نیز توافقاتی حاصل شده است.اتحادیه اروپا در ماه مارس (فروردین) سال گذشته با توجه به شیوع کرونا در جهان تصمیم گرفت که سفرهای غیرضرور شهروندان کشورهای غیرعضو را به این اتحادیه مشمول محدودیت و ممنوعیت کند. در حال حاضر تنها ۷ کشور از شمول این محدودیت‌ها بیرون هستند.

 
برچسب ها: اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها