به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۲۷۳۱۳۶

دانشجوی نخبه و برنده المپیاد، دوستش را کشت

گروه جامعه: دانشجوی دانشگاه شریف به قتل غیر عمد دوستش متهم شد
سال قبل امدادگران اورژانس با تماس پسر جوانی به‌نام اردشیر راهی خانه‌ای شدند و به محض ورود با بدن نیمه جان پسری به‌نام رامبد رو به رو شدند وقتی او را به بیمارستان منتقل کردند رامبد به طرز مشکوکی جان باخت. با اعلام موضوع به پلیس بلافاصله اردشیر تحت بازجویی قرار گرفت. اما وی منکر اطلاع از علت مرگ رامبد شد. با این حال وقتی نتیجه کالبد شکافی مشخص کرد که وی بر اثر خوردن یک ماده شیمیایی مرگبار جان باخته است تیم جنایی بار دیگر به بازجویی از اردشیر پرداخت. پسر جوان که خود را نخبه دانشگاه و از مدال آوران المپیاد شیمی معرفی می‌کرد گفت: من و رامبد سال‌ها در مدرسه تیزهوشان همکلاسی بودیم و بعد هم در دانشگاه شریف قبول شدیم. وقتی لیسانس گرفتیم در مقطع فوق لیسانس من تغییر رشته دادم و در دانشگاه معتبر دیگری مشغول به تحصیل شدم.
همزمان کار هم می‌کردم و به همین خاطر دیگر کمتر رامبد را می‌دیدم تا اینکه من با دختری عقد کردم. بعد شنیدم که رامبد از یک دانشگاه معتبر امریکایی در مقطع دکتری بورسیه تحصیلی گرفته و قصد دارد از ایران برود. به همین خاطر به او تلفن کردم و بعد هم قرار ملاقات گذاشتیم تا همدیگر را ببینیم. وقتی شنید من بی‌خبر از او ازدواج کرده‌ام خیلی ناراحت شد و کمی با من سرسنگین بود من هم برای اینکه با دلخوری از ایران نرود یک روز او را به خانه‌ام دعوت کردم.  پدر و مادرم برای اینکه ما راحت باشیم از خانه بیرون رفتند وقتی دوستم به خانه آمد برایش مشروب آوردم. من در یخچال مقداری کلروفرم داشتم و خودم گاهی می‌خوردم و اتفاقی هم نمی‌افتاد. چون خودم شیمی خوانده بودم ترکیبات مواد و میزان خطر آن را می‌دانستم.
رامبد آن روز دریخچال را باز کرد و کلروفرم را که داخل یک قوطی آب میوه بود به اشتباه خورد.من متوجه نشدم چقدر خورد اما حالش بد شد.آنقدر که دیگر قادر به ایستادن و نشستن نبود همان لحظه با اورژانس تماس گرفتم چون دیدم به بیمارستان نمی‌رسد. ‌تکنیسین های اورژانس آمدند و او را به بیمارستان منتقل کردند اما فوت کرد. من قصد کشتن دوستم را نداشتم ما دوستان قدیمی هم بودیم و هردو از نخبه‌های دانشگاه شریف بودیم. در ادامه تحقیقات به بررسی پرونده شخصیت متهم پرداختند و مشخص شد او رابطه بسیار خوبی با خانواده‌اش داشته و پسر آرام و متینی بوده است. نمرات تحصیلی بالایی دارد تنها برادرش نیز مدرک دکتری دارد و آنها زندگی آرامی داشته‌اند و ارتباط او با برادرش هم بسیار خوب بوده است. با توجه به مدارک موجود و شکایت اولیای دم کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد تا وی محاکمه شود.
برچسب ها: قتل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها