به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۲۷۳۱۸۱

آلمان: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند

آلمان: اسرائیل حق دارد  از خود دفاع کند
گروه بین الملل: همزمان با سفر وزیر خارجه آلمان به منطقه، آنگلا مرکل بر حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر حمله‌های موشکی حماس تاکید کرد.
هایکو ماس پس از ورود به تل‌آویو گفت اسرائیل حق دارد زیرساخت‌های گروه‌های مهاجم در غزه را منهدم کند.آنگلا مرکل در واکنش به مناقشه‌های اخیر در منطقه به صراحت جانب اسرائیل را گرفت و گفت اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و آلمان از این حق پشتیبانی می‌کند.
 صدراعظم آلمان تاکید کرد، بر این اساس درست است که اسرائیل حق داشته باشد به طور همه جانبه از خود دفاع کند.او می‌گوید آلمان در هماهنگی تنگاتنگ با ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه و در چارچوب اتحادیه اروپا برای یافتن یک راه‌حل بلند مدت برای حل مناقشه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها تلاش می‌کند.صدراعظم آلمان می‌گوید از سیاست‌های دولت اسرائیل می‌توان انتقاد کرد و او این کار را در ارتباط با شهرک‌سازی در مناطق اشغالی فلسطینیان انجام داده است. او افزود اما وقتی انتقاد و اعتراض متوجه "یهودیت به عنوان یک کلیّت" باشد میزان تحمل آلمان صفر است.
همزمان، تلاش‌های گوناگونی برای برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در جریان بوده که یکی از آنها سفر وزیر خارجه آلمان به منطقه است.
هایکو ماس پس از ورود به تل‌آویو گفت: آلمان در روزهای گذشته بارها بر حق اسرائیل در دفاع از خود در مقابل "حمله‌های شدید و غیرقابل قبول" تاکید کرده و در آینده نیز این کار را خواهد کرد.
ماس گفت: حق اسرائیل برای دفاع از خود شامل انهدام زیرساخت‌هایی نیز می‌شود که گروه‌های فلسطینی در باریکه غزه می‌توانند در آینده برای حمله به اسرائیل از آنها استفاده کنند.
این سخنان ظاهرا در ارتباط با ادامه حمله‌های اسرائیل به مواضع شبه‌نظامیان فلسطینی در باریکه غزه و عدم موافقت اسرائیل با پیشنهاد حماس برای برقراری آتش‌بس بیان شده است.
وزیر خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد درگیری‌های نظامی میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی که رنج زیادی به شهروندان هر دو طرف تحمیل کرده هر چه زودتر خاتمه یابد.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها