به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۲۷۳۱۸۶

دیوان عالی شکایت از روحانی را رد کرد

دیوان عالی شکایت از  روحانی را رد کرد
گروه سیاسی:روزنامه اعتماد نوشت:ديوان عالي ایران شكايت جمعي از شهروندان اهل سنت از حسن روحانی را به دلیل اجرا نکردن وعده‌ای انتخاباتی رد کرد.
 جمعی از اهل سنت شكايتنامه در سی و سه صفحه تنظيم کردند و هشتم ارديبهشت‌ماه به دستور رييس ديوان‌عالي كشور ثبت و در دستوركار هيات عمومي ديوان قرار گرفت تا براساس قوانين و اصول قانون اساسی مورد رسيدگي و اعلام نظر قرار بگيرد.
عبدالله سهرابي، نماينده مجلس ششم درباره سرنوشت شكايت اهل سنت از رييس‌جمهوري  گفت:«ديوان عالي كشور با استناد به ماده چهل آيين‌نامه وظايف خود، رسيدگي به پرونده‌هاي مرتبط به تخلفات روسای جمهوری را منوط به ارايه دلايل وقوع تخلف از وظايف قانوني كرده است. اين ديوان شكايت ما از رييس‌جمهوري را فاقد اين ادله دانست و آن را از دستور كار خارج كرد.»در این شکایت‌نامه از حقوق اقوام، اديان و مذاهب و لزوم «رفع تبعيض‌هاي ناروا» و «تغيير نگاه‌هاي امنيتي» به اهل سنت اشاره شده‌است.
هفته گذشته مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان از وجود "تبعیض" علیه اقلیت سنی و افزایش "نارضایتی" در ایران سخن گفت و خطاب به مسئولان  هشدار داد که در انتخابات‎های قبلی وعده‌ها به جامعه سنی عملی نشده و اگر حکومت خواهان مشارکت شهرهای سنی‌نشین است، باید انتظارات آنها را برآورده کند

 
برچسب ها: حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها