به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۲۷۳۱۹۳

پارلمان اروپا توافق با چین را بررسی نمی‌کند

پارلمان اروپا توافق با چین را  بررسی نمی‌کند
پارلمان اروپا اعلام کرد تا زمانی که چین تحریم‌های متقابل خود علیه نهادها و اشخاص حقیقی اروپایی را بر ندارد، توافق سرمایه‌گذاری میان کمیسیون با پکن را بررسی نخواهد کرد.
این تصمیم با ۵۵۹ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۵۸ رای ممتنع در صحن پارلمان اروپا تصویب شد.
روسای کمیسیون و شورای اتحادیه اروپا ماه دسامبر و پس از چند سال مذاکره و رایزنی با دولت چین توافقی برای تعادل سرمایه‌گذاری میان دو طرف منعقد کردند.اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفته بود که چین متعهد شده تا ضمن شفاف کردن چارچوب اعطای یارانه به بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور، دسترسی بیشتر سرمایه‌گذاران و مشاغل اروپایی را به بازار این کشور بیش از پیش افزایش دهد.
همچنین به گفته فن در لاین، پکن در چارچوب این توافقنامه متعهد شده بود تا برای ریشه‌کن کردن کار اجباری و تعهد عملی بیشتر به توافق زیست محیطی پاریس اقدام و الزام شرکت‌های اروپایی فعال در بازار این کشور برای انتقال فناوری را لغو خواهد کرد.
با این حال روابط میان پکن و اتحادیه اروپا در ماه‌های بعد و پس از بالا گرفتن انتقادها از چین درباره رفتار این کشور با اقلیت اویغور بحرانی شد. اتحادیه اروپا همگام با بریتانیا، کانادا و ایالات متحده چندین شخص حقیقی و حقوقی را به دلیل مشارکت در سرکوب سیتماتیک اعضای این اقلیت مسلمان منطقه سین‌کیانگ تحریم کرد. چین در اقدامی متقابل، چندین شخص و نهاد اروپایی فعال در زمینه حقوق بشر که ازجمله عاملان طرح تحریم‌های اروپایی علیه پکن بودند را تحریم کرد.
پارلمان اروپا  اعلام کرد تا زمان باقی ماندن تحریم‌های چین علیه اتباع و نهادهای اروپایی، موافقیت‌نامه سرمایه گذاری را بررسی نخواهد کرد. به این ترتیب این موافقت‌نامه تا اطلاع ثانوی اجرایی نخواهد شد.


 
برچسب ها: اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها