به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۷۳۲۶۴

توئیتر به کاربران برجسته تیک آبی اعطا می کند

توئیتر به کاربران برجسته تیک آبی اعطا می کند
گروه فناوری: توئیتر پس از وقفه ای چند ساله، دوباره به کاربران تیک آبی اعطا می کند. اما این بار قوانین جدیدی وضع شده و توئیتر آن را فقط به گروه های مشخص و کاربران برجسته اعطا می کند. فرایند احراز هویت و ارائه تیک آبی به کاربران توئیتر که متوقف شده بود، اکنون دوباره از سر گرفته شده است. البته این شبکه اجتماعی اعلام کرد کاربران برجسته تیک آبی را دریافت می‌کنند.
 
این شرکت اجتماعی در سال ۲۰۱۷ و پس از انتقادات درباره آنکه فرایند اعطای تیک آبی به کاربران سردرگم کننده است، آن را متوقف کرد. در آن زمان توئیتر اعلام کرد به نظر می‌رسد تیک آبی با تاییدیه یا نشانه‌ای از اهمیت اشتباه گرفته شده است.اما طبق قوانین جدید ارائه تیک آبی، حساب کاربری مذکور باید حداقل ۶ ماه قبل از درخواست فعال باشد. همچنین تیک آبی به یکی از گروه‌های دولت‌ها، شرکت‌ها، برندها و سازمان‌ها، رسانه‌های خبری و خبرنگاران، دست اندر کاران حوزه ورزش، سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای، فعالان اجتماعی و افراد تأثیر گذار دیگر ارائه می‌شود.
همچنین توئیتر در نظر دارد دسته بندی‌هایی برای ارائه تیک آبی به دانشمندان، دانشگاهیان و رهبران مذهبی نیز ایجاد کند.

حساب‌های متقاضی باید سابقه پیروی از قوانین توئیتر را داشته باشند و به طور خاص، طی سال قبل هیچ تخلفی نداشته باشند که به قفل ۱۲ ساعته یا یک هفته‌ای منجر شود.علاوه برآن، این شبکه اجتماعی در فرایند ارائه تیک آبی رفتار کاربر را در کل در نظر می‌گیرد تا موارد آزار و اذیت یا پست محتوای تعصب آمیز را در داخل و خارج از توئیتر بررسی کند. حساب‌های کاربری باید ویژگی‌های کاملی داشته باشند مانند آدرس ایمیل یا عکس پروفایلی که هویت آنها را از طریق کارت شناسایی دولتی نشان دهد.

طبق اعلام توئیتر تیک آبی طی چند هفته آینده برای کاربران فعال می‌شود.تصمیم گیری درباره اعطای تیک آبی توسط کارمندان انسانی گرفته می‌شود و نتیجه آن طی ۴ هفته به کاربر اعلام می‌شود. در صورتیکه درخواست کاربری رد شود، وی می‌تواند ۳۰ روز بعد دوباره درخواست خود را ارائه کند.
برچسب ها: توییتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها