به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۲۷۳۲۸۸

مواد اولیه شوینده‌ها ۳۰ درصد گران شد

مواد اولیه شوینده‌ها ۳۰ درصد گران شد
گروه اقتصادی: تولیدکنندگان مواد شوینده در حالی از گرانی مواد اولیه ازسوی کارخانه‌های دولتی گلایه مندند که به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، مواد اولیه با ارزانی ارز نباید رنگ افزایش قیمت را به خود می‌دید؛ اما گویی این کارخانه جات ساز گرانی کوک کرده اند و هر هفته به قیمت‌های خود در بورس کالا می‌افزایند.

درخواست از وزیر صنعت برای کاهش قیمت مواد اولیه
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با اشاره به جلسه با وزیر صمت در این مورد گفت: اوایل اردیبهشت ماه با اعضای انجمن مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران جلسه‌ای با وزیر صنعت داشتیم و این مشکلات را به گوش ایشان رساندیم.بختیار علم‌بیگی ۲۴ مبنی بر اینکه آیا این درخواست رنگ اجرایی به خود دیده است، گفت: فعلا نتیجه‌ای حاصل نشده؛ ولی امیدواریم قول مساعد ایشان عملی شود.

مواد اولیه شوینده‌ها ۳۰ درصد گران شد
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با بیان اینکه مواد اولیه شوینده‌ها هر هفته در بورس گران می‌شود، گفت: با توجه به اینکه دلار حدود ۲۲ درصد ارزان شده، مایه شگفتی است که چرا قیمت مواد اولیه شوینده که از طریق شرکت‌های دولتی به بورس عرضه می‌شود، حدود ۳۰ درصد نسبت به دو ماه قبل افزایش یافته است.

علم‌بیگی با بیان اینکه مواد پلی اتیلن برای بسته بندی شوینده‌ها و مواد اولیه مانند کربنات و سولفات مدام در حال گران‌تر شدن هستند، گفت: علاوه بر آن، هزینه حمل و نقل ۳۱ درصد و دستمزد حدود ۴۵ درصد افزایش یافته و همه این موارد بر قیمت تمام شده مواد شوینده اثرگذار است.

در صورت عدم کاهش قیمت مواد اولیه، تولیدکنندگان مجبور به افزایش قیمت هستند
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران  گفت: تصور ما این بود که با کاهش قیمت ارز، افزایش قیمت مواد اولیه خنثی شود که متاسفانه نشد؛ زیرا قیمت تمام شده مواد شوینده با توجه به گرانی تمامی فاکتور‌ها به جز ارز، افزایش یافته است.علم‌بیگی با بیان اینکه اگر این افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا نکند، کارخانه‌های تولیدکننده مواد شوینده مجبورند افزایش قیمت بدهند، گفت: گرانی، خواست واحد‌های تولیدی مواد شوینده نیست، زیرا مصرف مردم کاهش می‌یابد و مواد شوینده، مواد بهداشتی است و اثرگذار روی سلامت جامعه.

گران‌فروشی پتروشیمی‌ها در بورس کالا
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با بیان اینکه متاسفانه واحد‌های تولیدی که محصولات خود را در بورس عرضه می‌کنند قیمت محصولات خود را بالا برده اند، گفت: علاوه بر پتروشیمی ها، برخی واحد‌های تولید مواد اولیه شوینده که وابسته به بانک صنعت و معدن هستند و همچنین برخی مواد معدنی که مربوط به شستاست، افزایش قیمت داشته اند.

علم‌بیگی با بیان اینکه امیدواریم با تمهیدات وزیر صنعت، قیمت مواد اولیه سامان یابد، اضافه کرد: پس از جلسه با وزیر صمت، همچنان قیمت‌ها افزایش می‌یابد. به همین علت تولیدکنندگان از این گرانی گله مندند. همچنین با توجه به اینکه در پایان سال هم قیمت شوینده‌ها تغییر پیدا کرد تعهد کرده بودیم تا پایان ماه مبارک رمضان هرچقدر هم مواد اولیه گران شود به خاطر راحتی مردم این قضیه اتفاق نیفتد.

صادرات شوینده‌ها در کُما
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در مورد صادرات مواد شوینده گفت: صادرات مواد شوینده کم است، زیرا به دلیل تحریم، برای نقل و انتقال پول در تنگنا هستیم.علم‌بیگی در مورد واردات مواد شوینده هم گفت: در مورد مواد شوینده واردات نداریم؛ بنابراین شوینده‌ها از نظر کیفیت به جایی رسیده اند که در ردیف خارجی‌ها و حتی گاهی بهتر از خارجی‌ها هستند و حتی در حال حاضر به ترکیه هم صادرات داریم.
مرجع : اقتصاد 24
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها