به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۲۷۳۳۰۴

"نبوغ" آماده ششمین پرواز خود است

"نبوغ" آماده ششمین پرواز خود است
گروه علمی: بالگرد "نبوغ" ناسا در حال برنامه‌ریزی برای انجام ششمین پرواز خود در هفته‌ی آینده است.به گزارش ایسنا، این اولین پرواز بالگرد "نبوغ" در فاز عملیاتی جدید است که شامل بررسی ویژگی‌های سطوحی جدید از مریخ می‌شود. در این عملیات نبوغ بر روی محلی متفاوت فرود خواهد آمد. در این مرحله، تصاویر و داده‌های جمع‌آوری شده طی چند روز پس از انجام عملیات به زمین ارسال می‌شود. مریخ‌نورد استقامت تصویری از نبوغ ضبط نخواهد کرد زیرا در حال آماده شدن برای ماموریت علمی خود است.
 
پرواز ششم نبوغ با اوج گرفتن این بالگرد تا ارتفاع ۱۰ متر آغاز خواهد شد. سپس ۱۵۰ متر به سمت جنوب غربی حرکت خواهد کرد. این بالگرد پس از رسیدن به مقصد، تصاویری رنگی از محل مورد نظر خواهد گرفت. پس از پایان عکس‌برداری، نبوغ ۵۰ متر دیگر به سمت شمال شرقی پرواز می‌کند و در منطقه‌ای به نام پایگاه C فرود می‌آید.
بالگرد نبوغ قصد دارد عملکرد خود را در طول این پرواز افزایش دهد. بیشترین سرعتی که انتظار می‌رود نبوغ در این پرواز تجربه کند ۹ مایل بر ساعت(۴ متر بر ثانیه) است و مدت زمان پرواز آن در حدود ۱۴۰ ثانیه خواهد بود. این اولین باری است که این بالگرد بر روی مکانی فرود می‌آید که آن را از بالا بررسی نکرده است. با این حال گروه "نبوغ" با تکیه بر تصاویر دوربین "HiRISE" بر روی مدارگرد ناسا تشخیص داده‌اند که این مکان نسبتا مسطح است.
برچسب ها: بالگرد نبوغ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها