به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۲۷۳۳۲۰

علی لاریجانی: حصر قرار نبود طولانی باشد

علی لاریجانی: حصر قرار نبود طولانی باشد
گروه سیاسی:  رئیس سابق مجلس  که نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم شده است در نخستین حضور خود در شبکه اجتماعی-صوتی کلاب هاوس گفت که در سال ۱۳۸۹ و ادامه اعتراضات انتخاباتی ، شورای امنیت ملی ایران حکم حصر میرحسن موسوی و مهدی کروبی را به طور موقت صادر کرد و نباید طولانی می‌شد.
علی لاریجانی در این میتینگ مجازی گفت: موضوع حصر از نظر او باید توسط مقام اجرایی کشور و رئیس جمهور، «قابل حل» باشد.
این اظهارات رئیس سابق مجلس  که در آستانه رای‌گیری و انتخابات ریاست‌جمهوری طرح می‌شود خیلی زود با واکنش مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد از جمله محمدتقی کروبی، یکی از پسران مهدی کروبی در توییتر نوشت: «آقاى على لاريجانى  در كلاب هاوس صريحا گفتند كه مصوبه شوراى عالى امنيت ملى در مورد حصر تنها براى مدت كوتاهى بوده. حسن روحانى هم پيش‌تر گفته بود سعيد جليلى آن روز متنى چند خطى صرفا جهت اطلاع اعضا قرائت كرد و همان چند خط هم به راى گذاشته نشد...».
علی لاریجانی در این گفتگو علاوه بر اعلام مواضع خود درباره مسایل کشور و اشاره به رئوس برنامه‌های خود برای ریاست جمهوری، به پرسش‌هایی که سوی خبرنگاران داخلی و خارجی طرح شد هم جواب داد.
او در پاسخ به خبرنگار روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز که از او پرسید به نمایندگی از کدام جناح سیاسی وارد انتخابات شده است، گفت که از نظر او جناح‌های سیاسی منسوب به اصولگرا و اصلاح‌طلب زاییده فضای سیاسی دو دهه گذشته در ایران است و او بیشتر خود را نزدیک به جریان‌های فکری نسل اول انقلاب همچون آیت‌الله مطهری و آیت‌الله بهشتی می‌داند و به این لحاظ خود را نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب می‌خواند.
در بخش دیگری از این اتاق گفتگو، لاریجانی به پرسش‌های خبرنگاران و حاضران پاسخ داد. یك خبرنگار از او درباره تولید و پخش برنامه هویت از تلویزیون سراسری ایران در زمانی که لاریجانی ریاست آن را برعهده داشت پرسید.
 لاریجانی که به مدت ۱۰ سال (۸۲-۱۳۷۲) ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت در پاسخ به این سوال گفت: از روی آنتن رفتن این برنامه مطلع نبود و اکنون معتقد است «پخش برنامه هویت اشتباه بود، با اینکه مسئول بودم، مطلع نبودم و کار زیردستان بود. بعد با ساخت برنامه چهره‌های ماندگار، خواستم جبران کنم».
این اظهارات در حالی عنوان شد که دقایقی بعد نسخه‌ای از گفتگوی مطبوعاتی  لاریجانی با روزنامه صبح در سال ۱۳۷۵ در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد که طی آن لاریجانی از ادامه پخش این برنامه دفاع می‌کند و حتی در پاسخ به انتقادها از فرصت ندادن برای دفاع به چهره‌هایی که در این برنامه نام و کارنامه آنها مورد اشاره قرار گرفته، می‌گوید از عملکرد سازمان تحت ریاست خود دفاع می‌کند.
رئیس سابق مجلس  که خود در مقطعی به عنوان مقام ارشد کشورش در گفتگو با کشورهای اروپایی و غربی شرکت داشت  چند بار تاکید کرد که از نظر او  برجام تصمیم درستی بوده و اکنون هم مذاکرات جدید باید تا زمان رفع تحریم‌ها ادامه یابد.
علی لاریجانی تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، به مذاکرات بر سر احیای برجام ادامه خواهد داد چرا که از نظر او اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها فرصتی برای بازسازی و رشد نخواهد داشت.


 
برچسب ها: علي لاريجاني

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۰:۵۸
چون نمی دونه موضوع حصر از طرف کی قابل حله و تصمیم گیرنده را نمیشناسه ، یا صلاحیت نداره یا صداقت (372865)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها