به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۲۷۳۳۵۹

راهکارهایی ساده برای کاهش خطر ابتلا به سرطان

راهکارهایی ساده برای کاهش خطر ابتلا به سرطان
گروه علمی: سرطان یکی از مرگبارترین بیماری‌ها در جهان است که سالانه جان میلیون‌ها نفر را می‌گیرد. بسیاری از مردم می‌دانند که سرطان یکی از مرگبارترین بیماری‌ها در جهان است، اما کمتر کسی می‌داند که یک نفر از هر دو نفر انسان در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می‌شود. براساس اعلام آژانس تحقیقات بین المللی سرطان تنها در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۷ میلیون نفر در جهان به سرطان‌های مختلف مبتلا شده و از این میان، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.با این حال، افراد می‌توانند با انجام برخی اقدامات خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. مهمترین این اقدامات شامل موارد ذیل می‌شود:
 
۱- داشتن تناسب وزن
خبر خوشحال کننده این است که داشتن وزن مناسب می‌تواند خطر ابتلا به دستکم ۱۲ سرطان مختلف را کاهش دهد. مهمترین سرطان‌هایی که کاهش وزن باعث کاهش خطر ابتلا به آن‌ها می‌شود شامل سرطان‌های سینه، روده، کلیه، کبد، رحم، پانکراس، پروستات، معده، رحم، تخمدان، دهان، مری، و کیسه صفرا است.ساده‌ترین راهکار برای حفظ تناسب اندام ایجاد تعادل میان انرژی دریافتی و انرژی مصرفی است. زمانی که شاهد کاهش فعالیت روزانه هستید، باید به همان نسبت نیز مصرف مواد غذایی پرکالری را کاهش دهید.

۲- تحرک بیشتر
یکی دیگر از عوامل دخیل در کاهش خطر ابتلا به سرطان، افزایش فعالیت‌های جسمانی و ورزش کردن است. به افراد بالغ توصیه می‌شود دستکم ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنند. تحرکی را می‌توان در قالب ورزش کردن دسته بندی کرد که باعث گرم شدن بدن، افزایش ضربان قلب و شدت یافتن فرآیند تنفس شود. از این رو، حتی فعالیت‌هایی که در خانه دارید اگر باعث بروز این موارد شود یک تحرک مفید برای بدن است.

۳- داشتن رژیم غذایی مناسب
برای کاهش خطر ابتلا به سرطان مرکز تحقیقات سرطان جهان موارد ذیل را درباره رژیم غذایی پیشنهاد می‌کند:
۱- افزایش مصرف حبوبات، سبزیجات، میوه‌ها و آجیل
۲- اجتناب از مصرف مواد غذایی دارای کالری بالا
۳- کاهش استفاده از گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی
۴- کاهش استفاده از نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر

4- اجتناب از مصرف مشروبات الکلی
یکی از مسائل دخیل در بروز سرطان استفاده از غذا‌های پرکالری و در نتیجه چاقی است. شناخت مواد غذایی پرکالری و اجتناب از زیاده روی در مصرف آن‌ها بسیار اهمیت دارد. از مهمترین این مواد غذایی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- شکلات‌ها و شیرینی‌ها
۲- چیپس‌ها
۳- بیسکویت‌ها
۴- بستنی
۵- فست فود‌ها مانند برگرها، مرغ سوخاری و سیب زمینی سرخ شده
برچسب ها: سرطان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها