به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۲۷۳۴۳۸

کاهش ۵۰ درصدی اهدای عضو با شیوع کرونا

کاهش ۵۰ درصدی اهدای عضو با شیوع کرونا
گروه جامعه: رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزرات بهداشت با بیان اینکه با شیوع کرونا در سال گذشته شاهد کاهش ۵۰ درصدی اهدای عضو بوده‌ایم، گفت: البته در همین شرایط کرونا ۴۰ قلب اهدایی از نقاط مختلف کشور به جاهای دیگر منتقل شده که کار پیچیده و بسیار بزرگی است.
 
دکتر مهدی شادنوش در زمینه وضعیت اهدای عضو در کشور، گفت: علی‌رغم اینکه در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ به بالاترین میزان اهدای عضو در کشور در طول سال‌هایی که اهدای عضو در کشور فعال است، رسیده بودیم، اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، مقداری در این زمینه دچار اختلال شدیم. به طوری که در سال ۱۳۹۹ اهدای عضوهای ما تا ۵۰ درصد کاهش یافت که البته هر چه که تا پایان سال پیش رفتیم، بهتر شد.

وی افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با همت همه رسانه‌ها و خانواده‌هایی که می‌توانند در روزهای مبادا تصمیمات قاطعی بگیرند، امیدبخش زندگی‌های دیگران باشند. اگر در سال ۱۴۰۰ بتوانیم به شرایط سال ۱۳۹۸ بازگردیم اتفاق بسیار بزرگی رخ داده است.شادنوش گفت:تا سال ۱۳۹۸ PMP ما یعنی شاخص بین‌المللی اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر ۱۴.۷ بوده است.

وی تاکید کرد: البته در همین شرایط کرونا ۴۰ قلب اهدایی از نقاط مختلف کشور به جاهای دیگر منتقل شده که کار پیچیده و بسیار بزرگی است.شادنوش درباره وضعیت داروهای بیماران پیوندی نیز گفت: علی‌رغم همه تحریم‌ها و فشارهای ناجوانمردانه‌ای که آمریکایی‌ها به تولیدکنندگان و کمپانی‌های داروهای وارداتی ما وارد کردند و دچار مشکل بودیم، اما خوشبختانه دچار بحران نشدیم و با هر مشکلی که بوده این داروها تاکنون فراهم شده است.
برچسب ها: اهدای عضو کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها