به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۲۷۳۵۳۱

مصاحبه‌ای که زندگی یك ولیعهد را تغییر داد

مصاحبه‌ای که زندگی یك  ولیعهد  را تغییر داد
گروه بین الملل: اخیرا مصاحبه‌ای که ۲۶ سال پیش با لیدی دایانا، همسر پیشین ولیعهد بریتانیا انجام شد، خبرساز شده است. این مصاحبه برای مصاحبه‌گر و شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی یک موفقیت بزرگ بود، اما بر اساس یک دروغ مصاحبه‌گر شکل گرفته بود.
در سال ۱۹۹۵ مارتین بشیر، همکار بی‌بی‌سی با همسر وقت پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا، مصاحبه‌ای انجام داد که گفته شد در سراسر جهان ۲۰۰ میلیون تماشاچی داشته است.لیدی دایانا در آن مصاحبه بخش‌هایی از رازهای خانوادگی خود را فاش ساخت که به گفته دو پسر او، هری و ویلیام، باعث ویرانی زندگی خانوادگی‌شان شده است.ویلیام در یک پیام ویديویی گفته است، این مصاحبه "به طور قابل توجهی" به "ایجاد ترس، پارانویا و انزوای" مادرش در آخرین سال‌های عمرش کمک کرده است. دایانا از جمله در باره رابطه نزدیک چارلز با کامیلا، همسر فعلی‌ او گفته بود: «ما در این ازدواج سه نفر بودیم، به همین دلیل جا کمی تنگ بود».او همچنین فاش ساخت که رابطه‌ای خارج از ازدواج داشته، پرخور است و خودزنی می‌کند.
اکنون لرد دایسون در تحقیقات خود در باره مصاحبه جنجالی به این نتیجه رسیده است که مارتین بشیر، آن زمان یک روزنامه‌نگار ناشناس، برای قانع‌کردن دایانا به شرکت در مصاحبه اقدام به جعل اسناد کرده است.به گفته این قاضی بازنشسته، بشیر با ارائه صورتحساب‌هایی به چارلز اسپنسر، برادر دایانا، چنین وانمود کرده بود که فرد یا افرادی برای تعقیب دایانا استخدام شده‌اند.دایسون می‌گوید، این صورتحساب‌ها جعلی بوده‌اند و بشیر تنها از این راه توانسته است، دایانا را به مصاحبه ترغیب کند.او همچنین دریافته است که مدیران وقت بی‌بی‌سی با وجود آگاهی از این تقلب، "به وظایفشان عمل نکردند" و جلوی انجام یا پخش مصاحبه را نگرفتند.بی‌بی‌سی ضمن اعلام پوزش گفته است که همه جوایز دریافت‌شده برای این مصاحبه را پس خواهد داد.
 بشیر نیز عذرخواهی کرد و گفت:‌ «این کار احمقانه بود و عملی است که من عمیقا از انجام آن پشیمانم».
اما او برخلاف فرزندان دایانا معتقد است که روش نادرستش "هیچ تاثیری" در تصمیم شخصی دایانا برای شرکت در مصاحبه و بیان آن رازها نداشته است. لیدی دایانا در سال ۱۹۹۷ در یک تصادف رانندگی در پاریس درگذشت. تصادف در حالی رخ داد که عکاس-خبرنگاران دنبال خودرو می‌دویدند و راننده برای گریز از آنها به سرعت خودرو افزود و به شدت با یک ستون بتونی برخورد کرد.

 
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها