به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۲۷۳۵۳۴

كودتاگران حزب سوچی را منحل کردند

كودتاگران حزب سوچی را منحل کردند
گروه بین الملل:   حزب "اتحاد ملی برای دموکراسی" به رهبری آنگ سان سوچی توسط ارتش میانمار منحل شد.
به این ترتیب، دولت کودتا بر آن بوده تا با انحلال این حزب پشتوانه قدرت حزبی آنگ سان سوچی، رهبر پیشین این کشور را از او سلب کند.باید یادآور شد که حزب "اتحادیه ملی برای دموکراسی" در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۰ موفق به کسب یک پیروزی قاطع شده بود.اکنون دولت نظامی میانمار پیروزی این حزب را نامعتبر خوانده و با ادعای تخلفات انتخاباتی، رای به انحلال آن داده است.
گفته می‌شود تصمیم انحلال این حزب توسط کمیسیونی متشکل از نمایندگان چند حزب سیاسی میانمار و با نظارت دولت نظامی اتخاذ شده است. در اطلاعیه مربوط به انحلال حزب "اتحاد ملی برای دموکراسی" نه تنها اعضای ارشد این حزب متهم به تقلب در انتخابات شده‌اند، بلکه از آنان به عنوان "خائن" یاد شده است.
حزب "اتحاد ملی برای دموکراسی" به رهبری آنگ سان سوچی در انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۰ موفق به کسب پیروزی قاطعی شده بود.در روز اول فوریه، همزمان با برگزاری نخستین جلسه پارلمان جدید میانمار، ارتش این کشور دست به کودتا زد. دولت کودتا در همان زمان اقدام به دستگیری آنگ‌سان سوچی و شماری از اعضای ارشد این حزب به اتهام تقلب در انتخابات نمود.
این در حالی است که ناظران انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۰ ادعای تقلب در انتخابات را رد کرده بودند.از زمان کودتای نظامی تا کنون، میانمار تقریبا همه‌روزه شاهد اعتراضات مردمی بوده است. دولت نظامی میانمار به رهبری ژنرال مین آنگ هلینگ، با خشونت بسیار اقدام به سرکوب اعتراضات کرده است.


 
برچسب ها: میانمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها