به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۲۷۳۷۰۸

اسپیس ایکس ماه نورد پیشرفته می‌سازد

اسپیس ایکس ماه نورد پیشرفته می‌سازد
گروه علمی: شرکت اسپیس ایکس برای طراحی و ساخت ماه نوردی پیشرفته که در مأموریت آینده ناسا بر روی تنها قمر زمین به کار گرفته خواهد شد، انتخاب شده است.در فوریه گذشته ناسا اعلام کرد شرکت فایرفلای را به عنوان مجموعه طرف قرارداد خود برای تأمین محصولات فناورانه مورد نیاز برای سفر به ماه انتخاب کرده است.
 
ارزش قرارداد دو طرف ۹۳.۳ میلیون دلار اعلام شد. بخشی از این قرارداد مربوط به تولید ماه نورد برای سفر به این سیاره است و امروز فایرفلای اعلام کرد این کار را بر عهده اسپیس ایکس گذاشته است.قرار است اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ از راکت فالکون ۹ خود به منظور انتقال تجهیزات و سیستم فرود بر روی ماه شرکت فایرفلای استفاده کند. محموله مورد نظر ناسا برای فعالیت‌های تحقیقاتی از این طریق به سطح ماه منتقل می‌شود و ماه نورد اسپیس ایکس نیز بخشی از این محموله خواهد بود.

فایرفلای خود در حال طراحی سیستم موشکی فرود بر روی ماه موسوم به آلفا است و انتظار می‌رود رونمایی اولیه از آن طی هفته‌های آینده انجام شود. در عین حال گفته می‌شود آلفا تابدان حد قدرتمند نیست که بتواند همه تجهیزات مدنظر ناسا را به کره ماه منتقل کند. لذا در این بخش نیز به کمک فنی اسپیس ایکس نیاز خواهد بود.
برچسب ها: اسپیس ایکس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها