کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیوس: سیدجلال الگوست،با او بهتررفتار کنید

ورزش سه , 2 خرداد 1400 ساعت 17:38


گروه ورزشی: پیشکسوت فوتبال ایران نسبت به حواشی چند وقت اخیر واکنش نشان داد.فرشاد پیوس، مهاجم اسبق و گلزن پرسپولیس درباره برتری این تیم در دربی گفت: یک نمایش بابرنامه را از سوی پرسپولیس و یحیی گل محمدی شاهد بودیم. روحیه برتری و برد هم در بین بازیکنان پرسپولیس بیشتر مشهود بود و به نظرم آنها توانستند به آنچه که در این بازی دنبال می‌کنند دست پیدا کنند.
 

وی با اشاره به گلزنی آل کثیر در این بازی گفت: برای یک مربی هیچ چیز جذاب‌تر از موفقیت مهاجمان تیمش نیست و خوشبختانه طی دیدارهای اخیر موفقیت خوبی را چه از سوی عبدی در جام حذفی و چه شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر شاهد بودیم. با این حال شخصا از گلزنی آل کثیر خوشحال شدم. او به شدت بعد از محرومیت تحت فشار قرار داشت. خودم این تجربه را داشتم و برای یک مهاجم سخت است که دور از توپ و دروازه و گل باشد. او به این گل نیاز داشت و مسلما این اتفاقی مثبت برای تیم در ادامه مسیر خواهد بود.

پیوس در ادامه درباره اتفاقات دو دیدار دربی و جدال با سپاهان که با محرومیت‌هایی برای بازیکنان همراه بود گفت: فوتبال همین است. خوشبختانه کسی آسیب ندیده و اتفاقات تلخی رقم نخورده است. شما مگر از یک دربی چه انتظاری دارید؟ مگر می‌شود برای بازی که ادعا می‌شود پای 50 میلیون هوادار از دو تیم در میان باشد همه مثل یک بازی ساده با آن برخورد کنند؟ چنین اتفاقاتی هم طبیعی است و اینکه بخواهید بازیکنان بدون تنش و جنگ لفظی به آن خاتمه دهد یک بازی معمولی را باید شاهد بود.

وی در ادامه گفت: بازیکنان اکنون کاملا حرفه‌ای شده‌اند و می‌دانند که درگیری فیزیکی و ایجاد تنش بزرگ با عواقب بزرگی برای آنها همراه خواهد بود و مسلما تحت هر شرایطی قادر هستند خود را کنترل کنند. اما اینکه انتظار داشته باشیم در چنین سطح و بازی حساسی مثل دربی مثل یک بازیکن ساده با آن برخورد کنند دور از انتظار است. مطمئنا کمیته انضباطی هم می‌توانست کمی فوتبالی‌تر با قضیه برخورد کند و چنین برخوردهایی قطعا نمی‎‌تواند بازدارنده باشد و تنها روح فوتبال را نشانه می‌گیرد.

پیوس با اشاره به محرومیت سیدجلال حسینی گفت: روی صحبت من با تمام کسانی است که محروم شده‌اند اما به طور مثال باید بگویم چرا باید سیدجلال حسینی محروم شود؟ او یک تاریخ‌ساز در فوتبال ایران است و خوشبختانه می‌تواند یک الگوی به تمام معنا تلقی شود. بازیکنی که هیچ حاشیه‌ای از او شاهد نبودیم و در این سن نیز توانسته بازی کند. باید از امثال سیدجلال حسینی مراقبت کنیم و شان چنین بازیکنانی حفظ شود. شما تاکنون دیده‌اید که خبری منفی از سیدجلال حسینی منتشر شود؟ دیده‌اید رفتار دور از روحیه جوانمردی داشته باشد؟ چرا باید رفتاری شود که چنین بازیکنانی هم لب به اعتراض باز کنند؟ او می‌تواند تا سالیان سال یک اسطوره و الگوی مناسب برای تمامی کسانی که به فوتبال علاقه دارند باشد اما شرایط را به سمتی می‌برند که شان چنین افرادی هم در نظر گرفته نمی‌شود و این اصلا خوب نیست.

مهاجم سابق پرسپولیس در پایان درباره شانس این تیم برای قهرمانی گفت: پرسپولیس و سپاهان تا حد زیادی حساب خودشان را از دیگر مدعیان جدا کرده‌اند و باید یکی از آنها را قهرمان پایان فصل دانست. با این حال تجربه و میل به قهرمانی در پرسپولیس کفه ترازو را به نفع شاگردان یحیی گل محمدی می‌کند. آنها تجربه بالایی دارند و قطعا می‌دانند به چه شکل باید دیدارهای بعدی را تا هدف دنبال کنند و به نظرم شانس آنها بیشتر است.


کد مطلب: 273772

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/273772/پیوس-سیدجلال-الگوست-او-بهتررفتار-کنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir